کد خبر 1466347
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان اظهار کرد: از امروز دوشنبه یکم اسفندماه تا روز پنجشنبه چهارم اسفندماه، جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا اواخر هفته وزش باد گرم جنوبی و در ارتفاعات، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور به طور نسبی کاهش خواهد یافت، افزود: با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد روان‌آب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: همچنین امروز و فردا در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و در نوار جنوبی کشور، وزش باد و گاهی باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در بعضی نقاط به ویژه در شمال شرق و نوار جنوبی کشور نیز خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در مدت ذکر شده در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: روز پنجشنبه در بعضی نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و بعضی مناطق جنوب خوزستان کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر، بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز جمعه پنجم اسفندماه در بعضی نقاط اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق نیز بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: در سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، صاف و گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۱۵ و کمینه ۵- است و در روز سه‌شنبه دوم اسفندماه وضعیت هوا صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۶ و کمینه ۲- پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس