کد خبر 1466318
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
حوادث

عروس سابق خانواده که برای کشتن مادر و خواهر شوهرش آدمکش اجیر کرده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری تهران به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، شامگاه ۲۳ فروردین سال ۹۸ شنیده شدن صدای شلیک چند گلوله در خیابان ظفر پلیس را به محل کشاند. آن طوری که شاهدان ماجرا عنوان کردند پس از صدای گلوله‌ها دو مرد مسلح بسرعت از آپارتمانی که دقایقی بعد مشخص شد محل جنایت بوده خارج و با همدستشان که داخل خودرو در انتظارشان بود، متواری شدند.

مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی به محض ورود به خانه با جسد دکتر محمود باستانی ۶۲ ساله، مشاور عالی رئیس بیمارستان فیروزگر روبه‌رو شدند.

مریم همسر مقتول در توضیح ماجرا به مأموران گفت: زمان حادثه من و همسرم در خانه تنها بودیم که فردی با عنوان مأمور سازمان آب و فاضلاب زنگ خانه‌مان را زد و به محض اینکه در را باز کردیم دو مرد جوان به طور وحشیانه وارد خانه‌مان شدند. محمود ابتدا خواست تا مانع ورودشان شود که به او شوکر زدند و روی مبل افتاد. پس از آن من را با تهدید به داخل اتاق بردند و جعبه جواهراتم را گرفتند. در آن لحظه همسرم قصد داشت با سر و صدا از همسایه‌ها کمک بخواهد که آن دو نفر به او شلیک کردند و بعد هم بسرعت فرار کردند.

به این ترتیب جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران در نخستین گام از تحقیقات دوربین‌های مداربسته محل جنایت را مورد بررسی قرار دادند و شماره پلاک خودروی عاملان قتل و سرقت را به دست آوردند.

در گام دوم از تحقیقات مأموران متوجه شدند که همسر مقتول با زن برادرش به نام کتایون که بتازگی طلاق گرفته، اختلاف شدیدی داشته‌اند. بنابراین کتایون ۵۰ ساله بازداشت شد و در ادامه به اجیرکردن سه مرد برای قتل مادر و خواهرشوهرش اعتراف کرد و گفت: من و همسرم ماه قبل به خاطر دخالت‌های مادر و خواهرشوهرم از هم جدا شدیم. بعد از جدایی به فکر انتقام از آنها افتادم و با اجیر کردن ۳ نفر تصمیم گرفتم مادر و خواهرشوهرم را از بین ببرم که آنها به اشتباه دکتر باستانی یعنی همسر خواهرشوهرم را به قتل رساندند.

با اعترافات صریح متهم هر سه مرد اجیرشده شناسایی و بازداشت شدند و آنها نیز به قتل دکتر باستانی اعتراف کردند و پرونده‌شان پس از تکمیل به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه دادگاه

در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم برای متهمان درخواست قصاص کردند. متهم ردیف اول مدعی شد در ازای دریافت ۳۰ میلیون تومان راضی به انجام این کار شده بود. وی گفت: چون به پول نیاز داشتم ماجرا را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم و آنها هم پذیرفتند. بعد از آن با ۵ میلیون تومان دو اسلحه خریدیم. قرار بود ۵ میلیون تومان به کسی بدهیم که رانندگی می‌کند و من و دوستم که قربانی‌ها را می‌کشیم نفری ۱۰ میلیون تومان برداریم. همه چیز طبق نقشه پیش رفت و کتایون عکس و نشانی خواهرشوهرش را از طریق واتساپ برایم فرستاد. قرار بود بعد از آن به خانه مادرشوهرش در اکباتان برویم.

ما تصمیم به قتل نداشتیم. می‌خواستیم همسر دکتر باستانی را بدزدیم و در مقابل برای آزادی‌اش پول بیشتری بگیریم، اما وقتی شوهرش شروع به دادوفریاد کرد از ترس چند تیر به سرش شلیک کردم.

در ادامه متهم ردیف دوم که برایش به اتهام معاونت در قتل و سرقت مسلحانه کیفرخواست صادر شده بود به جایگاه رفت و اتهامش را پذیرفت و متهم ردیف سوم هم در دفاع از خودش تأکید کرد که فقط راننده بوده و نقشی در جنایت نداشته است.

بعد از متهمان، کتایون به جایگاه رفت و اتهاماتش را رد کرد و گفت: من نه مشکلی با خانواده همسر سابقم داشتم و نه نقشه‌ای برای قتل‌شان کشیدم و اصلاً از ماجرایی که متهمان تعریف می‌کنند، خبری ندارم.

در پایان جلسه قضات متهم ردیف اول را به قصاص و متهم ردیف دوم را به حبس محکوم کردند، اما متهم ردیف سوم که راننده بود از اتهاماتش تبرئه شد.

پرونده کتایون هم برای تکمیل تحقیقات به دادسرا برگردانده شد که اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت که حکم قصاص متهم ردیف اول تأیید اما قرار شد متهمان ردیف دوم و سوم دوباره محاکمه شوند.

دومین جلسه دادگاه

در دومین جلسه دادگاه پس از اظهارات متهمان، قضات وارد شور شدند و متهم ردیف دوم و سوم را به حبس محکوم کردند و کتایون نیز تبرئه شد. این حکم در شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.

اما با درخواست فرجام‌خواهی وکیل اولیای دم، حکم تبرئه کتایون بار دیگر در دیوان‌عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

وکیل اولیای دم در اعتراض به حکم صادرشده، عنوان کرد: او سه مرد را برای یک جنایت اجیر کرده بود و بررسی تماس‌های متهم هم نشان می‌دهد که وی بارها با متهمان در تماس بوده و برای آنها پول واریز کرده است. به همین خاطر کتایون نباید از اتهام معاونت در قتل تبرئه شود. پس از آن پرونده کتایون بار دیگر در دیوان‌عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم تبرئه وی شکسته شد و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.

سومین جلسه دادگاه

در ابتدای این جلسه که در شعبه پنجم دادگاه کیفری برگزار شد، اولیای دم تأکید کردند: نقش کتایون در جنایت را نمی‌توان کتمان کرد و باید به اشد مجازات محکوم شود.

پس از آن کتایون به جایگاه رفت و گفت: به خاطر کینه‌ای که از مادر و خواهرشوهر سابقم داشتم تصمیم به این کار گرفتم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را به ۲۰ سال حبس محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    بهتر نبود قوه قضائیه ، قاتلین را آزاد و مقتول را زندانی کند ؟! ههههههههههههههههههه
  • حسن IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    چه خبره تو این دادگاهها.... طرف رو اول محکوم کردن بعد تبرئه کردن بعد ۲۰ سال حبس براش بریدن اخر سر ی چیزی هم بهش بدهکار میشن... متاسفانه ۸۰ درصد مشکلات کشور نشات گرفته از ضعف در محاکم قضاییه که نتونستن دقیق صحیح و سریع احکام صادر کنن تا مجرم حساب کار دستش بیاد.این مشکل و موضوع تو استانها و شهرستانها بخصوص دور از مرکز پررنگ تر دیده میشه... به امید روزی که تخم مرغ دزد با هوشیاری مسئولین شناسایی و هدایت بشه تا شتر مرغ دزد وطن دزد نشده
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    وقتی دین و انسانیت کم رنگ میشه دیگه جنایت کردن آسون میشه.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    یک پرونده، سه بار جلسه دادگاه و دوبار رای دیوان و هربار حکم متفاوت! ممنونم از سیستم قضایی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    طفلی دکتر قر بانی دعوای مادرشوهر،خواهرشوهروعروس شد
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    ایران کشور اسلامی
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    عجب خرتوخری ست قضا!! سه نفر اجیر کرده براش قتل کنند و اونا به مرگ و حبس محکوم شدن اما خود کتی جان هربار تبرئه شده؟؟؟ این قضات کی ها هستند؟ کسی نیست بگه در این مدت چه اتفاقی افتاده که دوبار دیوان عالی و دادگاه کتایون جان را تبرئه کرده بودند درحالیکه از ابتدا شواهد دال بر این بوده که ایشان اجیرکننده قاتل ها بود؟؟ این جز فساد قضایی هیچ نشان دیگری دربرندارد و باز دم اونایی گرم که این جرثومه فساد محکوم کردند
  • مجید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    عجب قصاوتی. عجب کینه ای.پناه بر خدا
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    در واقع حکم اعدام را باید به اون زن بدن که قاتل اجیر کرده! عامل در اینجا مثل وسیله ایست که برای قتل از او استفاده شده.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    قانون مسخره. حق طلاق فقطبامرد و مهریه را برداریددددددددد اینهمه کشته و قتل کافی نیسسسسست ؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    بله هست مدرک تحصیلی را که دیگه جایی نداره جلو این موضوع انسانیت داره به قهقرا میره تو ایرانو جهان.و جهان الان میشم آلبانی و غربگدا خوب بهانه ای پیدا کردید
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    هرجا قتل موفقی است حتما یک زن پلید پشتش هس!!!خخخخخخخخخخخ
  • احمد..... IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    دیگران رانمیدانم امادور وبرخودم هرچی دعوابین زن وشوهرهاست،دردرجه اول،بخاطر دخالت مادرشوهر وخواهرشوهر است ودر درجه دوم ،بخاطر پول!! گاهی اوقات هم مشکل مادی ندارند امابخاطر نقش پررنگ مادرشوهر وخواهرشوهر درزندگی شان، کاربه جنجال وطلاق می کشد.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      دقیقااااا
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      کاملا موافق هستم متاسفانه بیشتر خواهرو مادر شوهرا خودشون نمیتونن زندگی خودشون رو جمع جور کنن ۲۴ ساعت در حال دیکته کردن به پسرشونن نمونش زندگی خودمه از بس خواارشوهرم و مادرش دنبال حرفن هر کی میاد خاستگاری بعد از یک هفته فراریه
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    4 0
    چه دادگاه های عادله ای! علیرغم شواهد و اعتراف مجرمان، کتایون که عامل اصلی جنایت بود دو بار تبرئه شد و در دادگاه سوم محکوم شد، جالب اینجاست زنیکه در بازجویی اولیه هم به اجیر کردن قاتل اعتراف کرده بود!!! خدایا رحم کن!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    اگه فیلمساز بودم یه فیلم قشنگ سینمایی با کلی پیام اخلاقی از این اتفاق تلخ میشد ساخت
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    متاسفانه
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    حالا قاضی دادگاه اول که کتایون رو تبرئه کرده چ گرفته بوده ؟ الان شیتیل کجاست ؟ کلا قیمت تغییر رای قاضی توو بازار چنده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس