کاخ سفید: آمریکا در انفجار «نورد استریم ۲-۱» دخالتی نداشته است!

هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز بر خلاف اسناد و مدارک موجود ادعا کرد: آمریکا در انفجار «نورد استریم ۲-۱» دخالتی نداشته است!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز یکشنبه بر خلاف اسناد و مدارک موجود، ادعا کرد که این کشور به هیچ وجه در انفجارهای مربوط به خط لوله نورد استریم دخالت نداشته است!

بر این اساس، «جان کربی» هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص مدعی شد: آمریکا به هیچ وجه در انفجار پروژه های خط لوله گاز «نورد استریم ۲-۱» دخالتی نداشته است!

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه هفته پیش با اشاره اینکه آمریکا در عملیات خرابکارانه علیه خط لوله گازی نورداستریم دست داشته است، گفته بود: طرف روسی تردیدی ندارد که مسئولیت حادثه نورد استریم بر عهده واشنگتن است و این مسئله یک موضوع ثابت شده است. این یک اقدام خرابکارانه نگران کننده و یک اقدام تروریستی به شمار می‌رود، این حرکت دولت آمریکا اساساً غیرقابل تصور و غیرقابل قبول است، حمله به یکی از تأسیسات کلیدی زیرساخت‌های حیاتی اقدامی تروریستی است. ما شکی نداریم که مسئولیت این امر بر عهده آمریکاست و ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم که این موضوع به تاریخ سپرده نخواهد شد و عواقبی برای آمریکا خواهد داشت. برنامه‌های کوتاه‌مدت شامل بررسی عمیق این موضوع در یکی از جلسات شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکا می‌خواست با حمله خرابکارانه به خطوط لوله گاز به منافع اقتصادی روسیه آسیب بزند و مسیر صادرات گاز مایع از آمریکا به اروپا را باز کند.

پیش از این، شرکت نورد استریم AG گزارش داده بود که ۳ خط از خطوط لوله گاز دریایی نورد استریم ۱ و ۲ در ۲۶ سپتامبر آسیب بی سابقه‌ای را متحمل شده اند.

زلزله شناسان سوئدی بعداً فاش کردند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم در ۲۶ سپتامبر ثبت شده است.

آژانس انرژی دانمارک نیز گزارش داد که مقدار زیادی گاز به دریا ریخته شده است. در ۱۸ نوامبر، دفتر دادستانی سوئد اعلام کرد که انفجارهای خط لوله گاز یک اقدام خرابکارانه بوده و تحقیقات در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    1 0
    به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس