کد خبر 1465924
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کمک های کریمانه مردم یمن به زلزله زدگان سوریه + فیلم

کاروانی متشکل از شش کامیون کمک های مردم مظلوم و جنگ زده یمن امروز (شنبه) از مقابل سفارت صنعا در دمشق به سمت استان لاذقیه یکی از پنج استان زلزله زده سوریه حرکت کرد.

به گزارش مشرق، "عبدالله علی صبری" سفیر یمن در سوریه در هنگام راه اندازی این کاروان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که اعزام کاروان امدادی مردم یمن به مناطق زلزله زده سوریه، کمترین وظیفه در قبال ملت برادر و دولت سوریه می باشد، اظهار داشت: جامعه یمنی های مقیم سوریه با ابراز همدردی با زلزله زدگان سوری اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی کرده تا با این کار قدم کوچکی در ابراز همدردی با مردم آسیب دیده سوریه بردارد.

سفیر یمن همچنین خواستار رفع محاصره و تحریم های آمریکا علیه سوریه شد و از کشورهایی که برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده سوریه شتافتند، قدردانی کرد.

کاروان کمک های مردم یمن با شعار "از یمن تا شام، ما همه مقاومتیم" امروز صبح مصادف با عید مبعث به سمت استان لاذقیه حرکت کرد.

این کاروان که از مقابل سفارت یمن در دمشق حرکت کرد، شامل ۶ کامیون حاوی پتو، اثاثیه، لباس های زمستانی، مواد غذایی و دارو و همچنین تخت های متحرک و تجهیزات پزشکی بود.

کمک های مردم یمن به مردم زلزله زده سوریه در حالی انجام می شود که یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی، از ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ مورد هجوم همه جانبه و سنگین جبهه عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان قرار دارد و مردم این کشور روزگار سختی می گذرانند.

در اثر زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنه (۱۷ بهمن ماه) شمال غرب سوریه علاوه بر خسارت های زیاد در پنج استان شمال غرب سوریه، تعداد زیادی نیز کشته شده اند.

شمار قربانیان زلزله در استان لاذقیه ۸۰۵ کشته و یک هزارو ۱۳۱ مجروح از سوی استانداری لاذقیه اعلام شده است.

در زلزله اخیر ۱۰۳ دستگاه ساختمان در استان لاذقیه به طور کامل ویران شده و ۲۴۷ ساختمان نیز آسیب جدی دیده است.

بیش از ۱۴۲ هزار نفر از شهروند استان لاذقیه نیز تحت تأثیر زلزله اخیر قرار گرفتند و بسیاری از آنها مجبور شدند به کمپ های ایجاد شده از سوی دولت سوریه پناه ببرند و برخی نیز به منازل اقوام و آشنایان خود در دیگر نقاط رفته اند.

استانداری لاذقیه ۴۷ کمپ اسکان اضطراری در سطح این استان ایجاد کرده و از روز اول توزیع کمک به افراد آسیب دیده نیز آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    10 0
    الهی فداتون بشم، حقیقتاً این حجم از مردانگی غیر قابل هضمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس