وقوع فاجعه در صورت عدم افزایش سقف بدهی ایالات متحده

وزیر خزانه‌داری آمریکا مجددا درباره احتمال وقوع یک «فاجعه اقتصادی» هشدار داد؛ این فاجعه در صورتی رخ خواهد داد که کنگره آمریکا و کاخ سفید برای افزایش سقف بدهی فدرال اقدام نکنند.

به گزارش مشرق از وبگاه نیوز مَکس، یلن که در میان جمعی از مقامات دولتی محلی آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت: در بلندمدت، نکول، هزینه وام‌گرفتن را مادام‌العمر افزایش می‌دهد. سرمایه‌گذاری‌های آتی، از جمله سرمایه‌گذاری‌های عمومی، بسیار پرهزینه‌تر خواهند بود.

او گفت: اقساط خانوار برای وام‌های مسکن، وام‌های خودرو و کارت‌های اعتباری افزایش می‌یابد و کسب‌وکارها شاهد زوال بازارهای اعتباری خواهند بود. علاوه بر این، بعید است که دولت فدرال بتواند به میلیون‌ها نفر آمریکایی از جمله خانواده‌های نظامیان و سالمندانی که به تأمین اجتماعی متکی هستند، حقوق پرداخت کند.

ماه گذشته، یلن به کنگره آمریکا اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری این کشور برای جلوگیری از نکول بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری این کشور به «اقدامات فوق‌العاده» متوسل شده است. اما اقدامات فوق‌العاده احتمالاً در اوایل ژوئن (خرداد، تیر) به پایان می‌رسد و آمریکا را در معرض خطر نکول قرار می‌دهد.

یلن در نامه‌ای در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) به رؤسای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نوشت با اقداماتش زمان می‌خرد تا کنگره بتواند قانونی را تصویب کند که این محدودیت را افزایش دهد یا تعلیق کند. او عملکرد به‌موقع کنگره را بسیار مهم دانست.

موضوع سقف بدهی باعث رویارویی سیاسی قانونگذاران جمهوری‌خواه (که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند و می‌خواهند هزینه‌ها را کاهش دهند) و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و قانونگذاران دموکرات (که بر افزایش بی‌قیدوشرط سقف بدهی اصرار دارند) شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس