رشد 22 درصدی جابه‌جایی مسافر هوایی کشور/‌ ثبت بیشترین نشست‌و‌برخاست پروازها در مهرآباد ‌

تا پایان دی ۱۴۰۱ در ۵۶ فرودگاه کشور، ۲۵۲ هزار و ۸۴۱ فروند نشست و برخاست، ۲۹ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۷۲ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۲۶۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۴۷ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست، ثبت شد.

به گزارش مشرق، بر اساس جداول و نمودارهای آماری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دی‌ماه امسال‌ سهم فرودگاه مهرآباد در نشست و برخاست پروازهای کشور ۳۳.۴۹ درصد بوده است که بیشترین سهم در پروازها را داشته است و پس از آن فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با ۱۴.۱۹ درصد بیشترین سهم را در پروازها داشته است. همچنین فرودگاه کیش با ۸.۸۱ درصد سومین فرودگاهی است که در دی‌ماه امسال بیشترین سهم را در پروازها داشته است.

رشد ۲۲ درصدی جابه‌جایی مسافر هوایی کشور/‌ ثبت بیشترین نشست‌وبرخاست پروازها در مهرآباد ‌

* آتا در صدر تأخیرات پروازی دی‌ماه

بر اساس اطلاعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دی‌ماه امسال ۲۰ شرکت هواپیمایی، ۱۳ هزار ۸۵۶ پرواز انجام داده‌اند که از این تعداد ۶۳۹۷ پرواز تاخیرات ۳۰ دقیقه‌ و بیشتر داشته‌ است.

شرکت هواپیمایی آتا در دی‌ماه امسال با سهم ۷۱ درصدی بیشترین تاخیرات پروازی را ثبت کرده است؛ آتا در ماه مورد مطالعه ۱۲۰۶ پرواز انجام داد که ۸۵۳ پرواز تاخیردار بود و متوسط زمان تاخیرهای پروازهای تاخیردار این شرکت در ماه مذکور ۱۳۰ دقیقه‌ بوده است.

پس از آن شرکت هواپیمایی چابهار با ۶۲ درصد در رده بعدی پروازهای تأخیردار قرار دارد،‌ شرکت هواپیمایی تابان با ۶۱ درصد، کارون با ۵۹ درصد، ساها با ۵۴ درصد و ایرتور با ۵۳ درصد در رده‌های بعدی بیشترین تاخیرات پروازی دی‌ماه قرار دارند.

دی ماه امسال، شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایرتور نیز هرکدام به ترتیب ۴۸ هزار و ۸۵۲ دقیقه‌ و ۴۵ هزار و ۷۱ دقیقه‌ پرواز تأخیردار ثبت کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دی‌ماه امسال ۸۹۸ پرواز انجام داد که ۵۸ هزار و ۶۵ دقیقه‌ تاخیر داشته است.

* رشد ۲۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در ۱۰ ماهه امسال

‌در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱، در ۵۶ فرودگاه کشور ۲۵۲ هزار و ۸۴۱ فروند نشست و برخاست، ۲۹ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۷۲ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۲۶۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۴۷ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست ثبت شد.

در قیاس با ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ در بخش نشست و برخاست ۶ درصد کاهش، در بخش اعزام و پذیرش مسافر ۲۲ درصد رشد و در بخش ارسال و پذیرش بار و پست، ۲۵ درصد رشد ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس