‌

یک روزنامه دولتی ترکیه گزارش داد که حزب حاکم این کشور قصد ندارد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به‌دلیل وقوع زمین‌لرزه به تعویق بیاندازد.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در پی وقوع زلزله شدید در جنوب این کشور، منابع مطلع این احتمال را رد کردند.

روزنامه دولتی «حریت» روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که حزب حاکم ترکیه «عدالت و توسعه» در حال بررسی گزینه‌های مختلفی درباره انتخابات سراسری است اما هیچ تمایل یا تصمیمی برای به تعویق انداختن آن ندارد.

در گزارش حریت آمده است: «تمام گزینه‌ها در حزب عدالت و توسعه در دست بررسی است اما تاکنون هیچ تصمیمی یا قصدی برای تعویق انتخابات وجود ندارد. می‌توان گفت که رئیس جمهور [رجب طیب] اردوغان تمایل دارد انتخابات در چهاردهم می برگزار شود و برخی اعضای حزب خواستار برگزاری آن در هجدهم ژوئن هستند».

این روزنامه به نقل از منابع مطلع در حزب حاکم ترکیه نوشت: «رئیس جمهور اردوغان هیچ نگرانی درباره انتخابات ندارد. کمیسیون عالی انتخابات نیز در حال کار بر روی نحوه رأی دادن کسانی است که از مناطق زلزله‌زده جابجا شده‌اند و کسانی که هنوز در آن مناطق حضور دارند تا از بروز هرگونه اختلاف نظر در این‌باره جلوگیری کند».

انتخابات سراسری در ترکیه برای تاریخ چهاردهم می ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده اما روز گذشته شبکه تلویزیونی «هابرترک» به نقل از منابع خود گزارش داد که این انتخابات شاید به مدت شش ماه یا یک سال به تعویق بیافتد.

پیش از این، وبگاه شبکه «المیادین» با انتشار یادداشتی، زلزله هفته پیش ترکیه را سخت‌ترین آزمون رئیس‌جمهور این کشور پیش از برگزاری انتخابات آتی توصیف کرد و به بررسی چالش‌های فراروی اردوغان پرداخت که حتی پیش از زلزله در شرایط حساسی به سر می‌بُرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    مرگ بر نژادپرستی درود بر ایران فرانژادی
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 3
    ایران اسم هیچ نژادی نیست، ایران شلاق خدا بر صورت نژادپرستان است.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 2
    دروغ میگه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس