واکنش سخنگوی طالبان به ادعای اختلاف میان رهبران این گروه

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان به ادعای اختلاف میان رهبران این گروه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان به طور ضمنی اختلاف میان رهبران این گروه را رد کرد

وی افزود: گروه‌هایی خارج از افغانستان در جستجوی وجود اختلاف در بین مسئولین حکومت افغانستان بوده و از صحبت‌های آنان سوء‌استفاده و شایعاتی را منتشر می‌کنند، این هدف را به‌ گور ببرند.

این در حالی است که روز گذشته «محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع طالبان طی سخنانی در مراسم خروج شوروی از افغانستان به طور ضمنی از رهبری این گروه انتقاد کرد.

ملایعقوب در این مراسم گفت: «ما در هر حالت باید به خواست‌های مشروع مردم لبیک بگوییم و از تکبر و غرور خودداری کنیم.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد که مردم افغانستان باید از طالبان حمایت کنند تا به گذشته‌های تلخ بر نگردند.

پیش از این نیز «سراج‌الدین حقانی»، وزیر کشور طالبان، با انتقاد از رهبری این گروه گفته بود که انحصار قدرت و تحمیل دیدگاه به مردم به سود آنان نیست.

سرپرست وزارت کشور طالبان این گفته‌ها را روز شنبه، ۲۲ بهمن، در سفر به ولایت خوست در جنوب‌شرق افغانستان و در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان یک مدرسه دینی بیان کرد.

حقانی ادامه وضعیت فعلی را غیر قابل تحمل دانست و تاکید کرد که مردم از آنان فاصله خواهند گرفت.

انتقادات از رهبری طالبان در حالی صورت می‌گیرد که برخی منابع از جمله مقامات سازمان ملل پیش از این مدعی شدند که در زمینه ایجاد محدودیت برای زنان در میان اعضای طالبان اختلاف وجود دارد.

در این راستا، گزارشگر ریچارت بنت ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان با بیان اینکه دلایل طالبان برای عدم بازگشایی مدارس دخترانه مبهم است، گفت: مقامات طالبان درباره زمان بازگشایی مدارس پاسخ روشنی ارائه نکردند و در این زمینه میان آنها اختلاف نظر وجود دارد.

وی ادامه داد: مقامات طالبان دربرابر اصرار وی درباره زمان بازگشایی مدارس پاسخ روشنی ارائه نکردند و عدم بازگشایی مدارس بروی دختران بر تعامل جهان با افغانستان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مدارس دولتی دخترانه به ویژه دبیرستان‌ها در افغانستان با گذشت بیش از ۵۰۰ روز از تسلط طالبان بر این کشور همچنان تعطیل است.

اخیرا نیز طالبان محدودیت‌های بر دانشجویان زن و اشتغال این بخش از جامعه در موسسات خارجی ایجاد کرده و در آخرین اقدام نیز ثبت نام دختران در آزمون کنکور را نیز لغو کرده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    مشرق مدافع این چلمنگ ها شدی
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      1 0
      کمتر از قبله بازم پارسال کامنت میدادی 25 نفر میومدن یقه پاره میکردن برای دفاع از این گروهک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس