کد خبر 1465205
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
ارسال کمک‌های حرم امام حسین (ع) به زلزله‌زدگان سوری/ 1000 تن مواد غذایی به سوریه ارسال شد

حرم امام حسین علیه‌السلام به منظور کمک به زلزله‌زدگان سوریه، اقدام به ارسال مواد غذایی و تجهیزات موردنیاز آن‌ها کرد.

به گزارش مشرق، خادمان حرم امام حسین علیه‌السلام پس از توصیه آیت‌الله سیستانی مبنی بر لزوم کم‌رسانی به مردم زلزله‌زدگان، اقدام به ارسال وسایل و تجهیزات مورد نیاز به سوریه کردند.

با توجه به هم‌مرز بودن عراق و سوریه، این وسایل در قالب چندین کامیون و تریلی وارد خاک سوریه می‌شود تا در اختیار مردم زلزله زده این کشور قرار گیرد. همچنین خادمان مضیف حرم امام حسین علیه‌السلام با اعزام به سوریه قرار است، برای زلزله‌زدگان سوری اقدام به طبخ و توزیع غذای حضرتی کنند.

ارسال کمک‌های حرم امام حسین (ع) به زلزله‌زدگان سوری

ارسال ۱۰۰۰ تن مواد غذایی برای زلزله‌زدگان سوریه از سوی حرم حسینی

بر اساس برنامه‌ریزی حرم امام حسین علیه‌السلام، یک هزار تن مواد غذایی شامل ۱۰۰ تن برنج، ۱۵۰ تن آرد، ۵۰ تن رب گوجه فرنگی، ۹۰ تن روغن، ۴۰ تن نخود، ۴۰ تن عدس، ۵۰ تن لوبیا، ۱۰ تن شیر خشک، ۵۰ تن شیر بزرگسال، ۵۰ تن خرما، پنج تن نمک، و چندین تن وسایل مورد نیاز زلزله زدگان شامل ۱۰۰ تن مواد پزشکی، ۲۰ هزار تن پتو، ۲۰ هزار تن تشک و بالشت، ۲ هزار و ۵۰۰ تن جعبه شیرینی، لباس‌های مختلف برای یک هزار و ۵۰۰ خانواده به سوریه ارسال شد.

اعزام ۱۰۰ پزشک برای راه‌اندازی ۲ بیمارستان سیار در سوریه

همچنین به منظور راه‌اندازی ۲ بیمارستان سیار، ۱۰۰ پرسنل پزشکی برای کمک به زلزله‌زدگان به سوریه اعزام شدند و ۱۰ هزار لیتر بنزین، ۱۵ هزار لیتر گاز، ۱۰ هزار لیتر آب نیز در بسته‌های حمایتی به مردم زلزله زده سوریه از سوی حرم حضرت امام حسین علیه‌السلام به این کشور ارسال شده است.

پیش از این خادمان حرم رضوی نیز ضمن ارسال بسته‌های مورد نیاز برای زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه، اقدام به طبخ و توزیع غذای حضرتی برای زلزله‌زدگان کرده بودند.

هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر ترکیه و سوریه را لرزند و موجب تخریب بسیاری از شهرهای این ۲ کشور شد. با توجه به وجود مشکلات بسیار و تحریم سوریه، مردم زلزله زده این کشور وضعیت نامناسبی دارند و به دلیل هوای بسیار سرد اسکان انها همچنان با مشکلاتی همراه است. تاکنون قربانیان این زلزله به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس