کد خبر 1465201
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
وزیر بهداشت: هیچ میکروب و ویروسی درباره ایجاد مسمویت دانش آموزان قمی شناخته نشد

وزیر بهداشت ضمن سفر به استان قم و بررسی بیشتر ابعاد مسمومیت سریالی دانش آموزان این استان، گفت: خوشبختانه هیچ نوع میکروب و ویروسی در رابطه با ایجاد مسمویت شناخته نشد.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین‌اللهی، گفت: امروز (۲۶بهمن) در قم در بیمارستان شهید بهشتی حضور پیدا کردم و تعدادی از افرادی که به دلیل مسمومیت از مدارس به این بیمارستان منتقل شده بودند را ویزیت کردم و با پزشکان و افراد مطلع نیز مذاکراتی انجام دادم.

وی افزود: به طور کلی جمع بندی ما این است که این مسمویت بسیار خفیف است و هیچگونه عارضه‌ای از شروع مسمومیت‌ها تا به امروز برای افراد ایجاد نکرده است و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

او تاکید کرد: خود اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قم نهایت تلاش را انجام دادند تا درمان به موقع ارائه شود و چند تیم بهداشتی و درمانی هم از تهران اعزام شده است و در واقع جمع بندی ما این است که عامل این مسمومیت میکروبی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: نمونه‌های زیادی از بیماران گرفته شد و به مراکز پیشرفته ما در انستیتو پاستور و ... ارسال شد و خوشبختانه هیچ نوع میکروب و ویروسی در رابطه با ایجاد مسمویت شناخته نشد.

وی افزود: امروز کمیته ملی ویژه‌ای با اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مسئولیت معاون درمان وزارت بهداشت مسئول کردم تا تحقیق و بررسی ویژه‌تری انجام دهند و زمانی که به نتیجه برسیم این نتایج اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس