قربانی:زورشان به استقلال نمی‌رسد برای ساپینتو حاشیه می‌سازند/ آدم‌هایی در فوتبال هستند که فرق توپ و هندوانه را نمی‌دانند

کاپیتان اسبق استقلال گفت: آدم‌هایی وارد فوتبال شده‌اند که فرق توپ فوتبال و هندوانه را نمی‌دانند.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در خصوص شرایط استقلال پس از ۴ پیروزی پیاپی، اظهار داشت: در چند بازی اخیر استقلال به خصوص در خط هافبک بهتر ارنج می‌شود و بازیکنان توانسته‌اند قابلیت‌هایشان را بهتر نشان بدهند. چون ترکیب استقلال ثبات پیدا کرده عملکرد خیلی خوبی از خودشان نشان می‌دهند و این نکته خیلی مثبتی است.

شکل خط هافبک استقلال درست شده است

وی افزود: الان شکل هافبک‌های استقلال درست شده یعنی مکمل هم هستند. اوایل فصل نوع بازی هافبک‌های تیم شبیه به هم بود ولی الان روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند، نوع بازی‌شان مکمل هم است. هم تخریب کننده دارند، هم پاسور دارند و هم بازیکنی که می‌تواند به خط حمله اضافه شود. نوع بازی هافبک‌ها همچنین باعث شده مهدی قائدی آزادتر شود و از قابلیت‌هایش به خوبی استفاده کند.

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه بعد از جام جهانی استقلال دچار افت شد و انتقادات در فضای مجازی حتی تا اخراج ساپینتو هم پیش رفت، گفت: حرف زدن از بیرون خیلی راحت است. باید در بطن کار باشید و ببینید مربی با چه چیزهایی دست و پنجه نرم می‌کند. مسائل زیادی در عملکرد فنی مربی تاثیر گذار است. نمی‌توانید بگویید مربی که الان تیمش بالای جدول است از لحاظ فنی خیلی بهتر از مربی است که تیمش برای بقا می‌جنگد. اینطور نیست. در آن برهه استقلال به دلایلی دچار افت مقطعی شد. اینکه سریع بگوییم مربی را عوض کنید درست نیست. همه کاسه و کوزه‌ها را متاسفانه سر مربی می‌شکنند.

استقلالِ ساپینتو سبک جدیدی را ارائه داد

وی تصریح کرد: دیواری کوتاه‌تر از مربی نیست اما باید ببینید چه مشکلاتی داشته و چه دلیلی باعث شده تیمش نتیجه دلخواه را بگیرد. خداراشکر مدیریت استقلال در آن برهه خیلی خوب و حرفه‌ای برخورد کرد. به ساپینتو زمان داد و او هم خیلی خوب توانست تیمش را از آن شرایط در بیاورد. بازیکنان هم با هم هماهنگ‌تر شدند و توانستند نتایج خوبی بگیرند.

قربانی در مورد اینکه در میان این انتقادات حتی برخی معتقدند ساپینتو در حد استقلال نیست، گفت: ساپینتو عملکرد خودش را نشان داد. اینکه از بیرون بگوییم در حد استقلال هست یا نیست، صحبت حرفه‌ای نیست. مربی باید زمان داشته باشد تا تفکراتش را پیاده کند. بالاخره او هم کامل نیست و نقاط ضعفی دارد اما استقلال با توجه به اینکه اول فصل سبک جدیدی را ارائه داد و همچنین ساپینتو در یارگیری تیم نقشی نداشت، خوب نتیجه گرفته است. الان جزو مثلث قهرمانی است و فاصله زیادی هم با صدر جدول ندارد. اینکه بخواهیم با یکی دو نتیجه عملکرد مربی را زیر سوال ببریم و همه چیز را منفی ببینیم، درست و حرفه‌ای نیست. ساپینتو در این چند بازی ثابت کرده مربی خوبی است و امیدوارم استقلال این روند را ادامه بدهد و بتواند دوباره قهرمان شود.

هر مربی گاهی از کلمات بد استفاده می‌کند، ادا در نیاوریم!

کاپیتان اسبق استقلال در مورد اینکه در هر بازی برای تحریک ساپینتو و به هم ریختن فضای تیم تلاش‌هایی از سوی حریفان می‌شود، عنوان کرد: هر مربی در کل دنیا شخصیت و برند خاص خودش را دارد. یک مربی متین و موقر است مثل آرسن ونگر، یک مربی سراسر شور هیجان است مانند دیگو سیمئونه، یک مربی سلطان حاشیه است و حواسش به همه چیز هست مثل ژوزه مورینیو، این‌ها بد نیست. برند و شخصیت ساپینتو هم همین است. شور و هیجان دارد. شاید خیلی مواقع آنچه نشان می‌دهد با فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد و خیلی‌ها هجمه بیاورند.

بیشتر بخوانید:

ساپینتو دیگر به ایران برنمی‌گردد؟

وی افزود: اما الان چند بازی مثلا از بازی با مس کرمان، حس می‌کنم حریفان از این قضیه سوء استفاده می‌کنند. این درست نیست. داور چهارم هم حضور دارد و اگر حرفی زده می‌شود می توانند به داور چهارم انتقال بدهند. اینکه نیمکت‌ها بخواهند تحریک کنند، درست نیست. خیلی از افراد و مربیان گاهی کلماتی به کار می‌برند که خوب نیست. خود من هم همینطور، ادا در نیاوریم. کسی که ۹۰ دقیقه مثل چوب خشک بایستد اصلا هیجانی ندارد. فوتبال ورزشی پر از استرس و هیجان است. بالاخره بعضی اوقات ممکن است کلمه‌ای به زبان شما بیاید که اصلا به خودتان یا بازیکن تیم‌تان باشید اما تیم‌ها منتظرند ساپینتو حرفی بزند. پرتغالی هم یاد گرفته‌اند.

قربانی گفت: فرهنگ آن‌ها با ما فرق دارد. شاید حرفی که در فرهنگ ما خیلی بد است در فرهنگ آن‌ها عادی باشد. درست نیست روی سرمربی استقلال زوم کنیم. اینکه در زمین زورمان نمی‌رسد بخواهیم از این طریق حاشیه درست کنیم، کار قشنگی نیست. هر مربی شخصیتی دارد. مربیان ایرانی هیچکدام شبیه هم نیستند ولی اینکه بخواهیم سواستفاده کنیم تا ضعف‌مان را در مسائل فنی نسبت به استقلال جبران کنیم، کار قشنگی نیست.

نباید با توقع ۳-۴ گل در هر بازی، فشار را روی استقلال زیاد کنیم

مدافع اسبق استقلال در مورد اینکه با توجه ۱۲ گل در ۴ بازی، آیا می‌توان این تیم را شانس اول قهرمانی دانست، اظهار داشت: الان مثلثی با سپاهان بسیار حرفه‌ای و خوب، استقلال و پرسپولیس، تشکیل شده است. اگربخواهیم این بار را روی دوش استقلال بیندازیم که ۴ بازی ۱۲ گل زده و هر بازی باید ۴-۳ گل بزند، درست نیست. هربازی شرایط خاص خودش را دارد. مهم این است استقلال این روند را حفظ کند. مهمترین مساله این است که کمترین حاشیه‌ای برای تیم ایجاد نشود. چه از جانب باشگاه که خداراشکر کارشان را خوب انجام می‌دهند.

وی افزود: در جریان هستم با وجود مشکلات فراوانی که وجود دارد، مدیریت کار را خوب جلو می‌برد. چه از بیرون، مثلا من که پیشکسوت این باشگاه هستم بهتر است آرامش را تزریق کنیم. به عنوان یک هوادار بعضی اوقات اگر نظر هم ندهیم بهتر است. تیم روند خودش را طی می‌کند. به عنوان یک هوادار از بازی‌های استقلال لذت ببریم و انرژی مثبت بدهیم تا بتواند آخر فصل به قهرمانی برسد. کار سختی است چون رقیبان خوبی دارد اما پتانسیل این را دارد که قهرمانی خودش را تکرار کند.

منشا فساد، آدم‌هایی هستند که وارد فوتبال می‌شوند اما سررشته‌ای ندارند

سرمربی پیشین تیم شهرداری آستارا در مورد برنامه آینده برای ادامه فعالیتش، گفت: بدم نمی‌آید مدتی در تیم‌های پایه کار کنم. این برنامه من است و مورد خاصی نیست. قصد دارم مدتی در تیم‌های پایه کار کنم اما الزاما نه اینکه کار کنم. شاید مطالعاتم را بیشتر کنم. از فدراسیون و سازمان لیگ هم خواهش می‌کنم نظارت ویژه‌ای روی افرادی که به عنوان بخش خصوصی وارد فوتبال می‌شوند، داشته باشند. صرف اینکه تیمی فقط در لیگ جدول پُر کن باشد درست نیست. حدود ۵۰ نفر آدم از خانواده‌شان بزنند و در مجموعه‌ای مشغول به کار شوند اما کسانی که به فوتبال می آیند عین خیالشان نباشد این افراد شغلشان فوتبال است و باید درآمدی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه در تیمی که کار می‌کردم چنین نگرشی بود. فوتبالیست‌ها و مربیان درآمدشان از این راه است. فدراسیون نباید به افرادی که پشتوانه مالی ندارند و فقط ادای پولدارها را در می‌آورند، اجازه کار بدهد. بعد میز گرد می‌گذاریم که فساد در فوتبال از کجا می‌آید. فساد از همینجا دقیقا می‌آید. اجازه می‌دهید افرادی که این کاره نیستند وارد فوتبال شوند و انواع و اقسام بلاها را سر بازیکن و مربی می‌آورند بعد دنبال منشا فساد می‌گردیم. منشا فساد آدم‌هایی هستند که وارد فوتبال می‌شوند اما هیچ سر رشته‌ای ندارند.

قربانی افزود: در تیم آخری که کار می‌کردم مالک نمی‌دانست شما حدود ۳۰ بازیکن دارید و باید از آن‌ها استفاده کنید. دیگری می‌گفت از خیابان ۶-۵ بازیکن پیدا کنید که بازیکن شهرمان را بازی بدهیم! این فاجعه است.شما ببینید چه کسانی به فوتبال آمده‌اند. بعد می‌گوییم چرا فوتبالمان پیشرفت نمی‌کند. باید ببینیم بخش خصوصی که به فوتبال آمده هدفش چیست و آیا اصلا می‌تواند کار کند؟ وقتی هم که پول بازیکن را نمی‌دهند، شکایت می‌شود و پنجره بسته می‌شود، با راه‌های مختلف پنجره بسته را دور می‌زنند. امیدوارم فدراسیون و سازمان لیگ محکم کاری بیشتری داشته باشند تا همه چیز سرجای خودش باشد.

وی تصریح کرد: کسی که به فوتبال می‌آید باید افتخار کند. آدم‌هایی به فوتبال آمده‌اند که فرق توپ فوتبال و هندوانه را نمی‌دانند. بعد او می‌خواهد یک تیم فوتبال را مدیریت کند. طبیعتا مشکلات زیادی ایجاد می‌شود و فساد هم از اینجا نشات می‌گیرد. نهادهای بالاتر از فدراسیون هم می‌توانند دخالت کنند. در کل دنیا فوتبال تاثیر زیادی در اجتماع دارد. به همین خاطر به هرکسی اجازه تیم‌داری نمی‌دهند. امیدوارم نهادهای مربوطه روی بخش خصوصی که می‌خواهد وارد فوتبال شود، زوم کنند. از خیل عظیمی که خواستند در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند تعداد کمی درست و حسابی بودند. بقیه دنبال چیز دیگری بودند و مشکلاتی به وجود آوردند و رفتند. ریشه شرط بندی و... از همین جاست. در دوسال اخیر در دو تیم کار کردم که آدم‌هایی که انجا حضور داشتند، دقیقا همین خصوصیات را داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس