کد خبر 1464990
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
قمه

اعضای باند سارقان قمه به دست و زورگیر مخوف که تلفن همراه و اموال قیمتی شهروندان کرمانی را به سرقت برده و در کانال فاضلاب جزیره قشم مخفی شده بودند، به دام افتادند.

به گزارش مشرق، فرمانده انتظامی استان کرمان روز گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی پایان سال، شناسایی و دستگیری عاملان سرقت و زورگیری با بازجویی دقیق از متهمان جرایم مختلف و واکاوی های اطلاعاتی در دستور کار پلیس سراسر استان قرار گرفت.

سردار عبدالرضا ناظری ادامه داد: در همین زمینه اعضای یک باند سرقت و زورگیری که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر اموال قیمتی شهروندان در نقاط مختلف شهر کرمان کرده بودند، توسط نیروهای کلانتری شهید صدوقی شناسایی شدند و رد آن ها با انجام اقدامات اطلاعاتی تا جزیره قشم زده شد.

وی اظهارکرد: در همین خصوص نیروهای کلانتری ۱۳ به سرپرستی سرهنگ امینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ضمن هماهنگی قضایی راهی جزیره قشم شدند و با اشراف بر محل تردد و حضور سارقان زورگیر، موفق شدند سه عضو این باند را در حالی که درون یک فضای متروکه در کانال های فاضلاب مخفی شده بودند، غافل گیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: به دنبال دستگیری این سه متهم بی رحم ، سه عضو دیگر باند دزدان زورگیر تلفن همراه در چند عملیات دیگر دستگیر شدند که تاکنون به بیش از ۶۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف کرده اند.

سردار ناظری با بیان این که شمار زیادی از تلفن های سرقتی، کشف شده است، اظهار کرد: با توجه به این که سارقان تعدادی از تلفن ها را به مالخر مرتبط با خود در یکی از کشورهای همسایه شرقی انتقال داده اند، با همکاری پلیس اینترپل در تلاش هستیم این گوشی های گران قیمت به کشور مسترد و تحویل مال باختگان شود.

وی با اشاره به این که اعضای این باند جوان و بین ۱۶ تا ۲۲ساله هستند، خاطرنشان کرد: این متهمان بی رحم که با تهدید چاقو، قمه و حتی شمشیر، تلفن همراه و دیگر اشیای قیمتی شهروندان را با تهدید و زخمی کردن آن ها به سرقت می بردند، پس از فرار به این جزیره دور دست و مخفی شدن در یک مکان کاملا نامشخص، تصور نمی کردند ظرف سه روز از انجام آخرین سرقت های خود دستگیر شوند که به طور قطع و یقین چنین غافل گیری هایی در انتظار دیگر سارقان و مخلان نظم و امنیت خواهد بود.

سارقان زورگیر هر تلفن همراه گران قیمت را یک میلیون تومان می فروختند و حتی به دانش آموزی که پدرش از راه کارگری برای او گوشی همراه خریده بود نیز رحم نکردند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    16 1
    ولک درب فاضلاب‌ را با بتون پر می‌کردید و میکذاشتید همانجا با خوشبختی ادامه ی حیات بدهند بین سوسکها و خزندگان و دیگر مخلوقات.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      5 0
      همسایه شرقی ! اتباع بیگانه ! بگو افغانی چهره شان در رسانه ها نشان دهید مردم آگاه شوند. ورود به جزایر اگر برای بیگانگان آزاد باشد به راحتی میتوانند امنیت ملی را بهم زنند. به فرض جزیره خارک اسکله نفتی است که بارها عراق حمله کرد. کافیست اسرائیل چند افغانی را اجیر کند تا در آنجا خرابکاری کنند. یا ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک پایگاه مخفی راه انداخته فتنه کنند. بیرون کردن این افغانی ها بی نتیجه است . مدارک هویتی ندارند و از راه رسمی وارد نمیشوند که ممنوع الورود شوند. کاری که این افغانی ها در سراسر ایران میکنند وحشت عمومی ایجاد میکند. محسن شکاری فقط برای یک بار قمه کشی اعدام شد. چیزی سرقت نکرده بود. بیش از چهل سال است که افغانی ها در ایران تاخت و تاز میکنند کسی حریف شان نیست. تا کسی حرف بزند میگویند تو با فاطمیون مخالفی ؟ مرتد محارب ! مگر همه جزو فاطمیون هستند ؟ در هیچ کشور دیگری افغانها اینقدر آزادی شرارت ندارند حتی خود افغانستان.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      فاضلاب نجس میشد
    • ابراهیم IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      درود به شما حرف دل من رو زدی
  • مجید IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    8 0
    چه فایده خیلی زود از زندان ازاد میشن و جسورتر به کارشان ادامه میدن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    4 0
    فقط اعدام
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 3
    ولیکن همه اینها مسبب و مقصر اصلی دولت هست تفرقه بنداز بین مردم حکومت کن گشنگی بده حکومت کن
  • سهیل IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    5 0
    دست هایشان را قطع کنید مثل عربستان و کشور های دیگر مسلمان ، طبق سنت پیامبر
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    نمی دانم ناامنی وایجاد وحشت در جمهوری اسلامی واحکام اسلام حکم ندارد آخه یک سارق شرور چند تا حادثه وشرارت باید ایجاد کنه تا به درک واصل بشه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    به نظر من این افراد باید مجازات شوند تا رسیدن باشه برادیگران
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    اینها رو مثل آلمان نازی به جای زندان باید بیارن تو اردوگاه‌های کار اجباری تا مثل انسانهای شریف کار کنند و از تک تک اون افرادی که زورگیری کردند معذرت خواهی و جبران خسارت کنند و اگر یک بار دیگر کوچکترین کار خلاف انجام دادند به است مجازات که تحمل زندان بلند مدت با اعمال شاقه و تبعید به بدترین جای ممکن که سخت ترین و عذاب اورترین زندگی در شرایط رو واسشون بوجود بیارن و روزی ۳ بار صبح و ظهر و عصر باید در کلانتری اون منطقه اثر انگشت و اعلام حضور کنند و از اجتماع به دور باشند تا آرزو کنند که یک روز خدا به آنها فرصت بده که آزاد بتوانند به آن کانال آب فاضلاب که در آن مخفی شده بودند که برای آنها هتل به حساب. می آمده را بدست آورند و به زباله دانی تاریخ که همانجا لیاقت همه زورگیران و قمه کشان می‌باشد افکنده شوند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس