لهستان: اوکراین از ما در برابر امپراتوری روسیه محافظت می‌کند!

رئیس جمهور لهستان امروز در سخنانی روسیه هراسانه مدعی شد: اوکراین از ما در برابر امپراتوری مسکو محافظت می‌کند!

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، «آندژی دودا» (Andrzej Duda) رئیس جمهور لهستان امروز سه شنبه در سخنانی با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: اوکراین از ما در برابر امپراتوری روسیه محافظت می کند!

رئیس جمهور لهستان در این ارتباط ادامه داد: ما نمی خواهیم امپراتوری روسیه را نزدیک مرزهایمان ببینیم. آموزش سربازان اوکراینی در لهستان برای کار با تانک ها موجب صلح در اروپا است! امروز، این همسایگان اوکراینی ما هستند که از ما محافظت می کنند.

در همین ارتباط، «آندژی دودا» چندی پیش در سخنانی گفته بود که اگر ظرف چند هفته آتی برای اوکراین تسلیحات غربی فراهم نشود، احتمالا روسیه پیروز جنگ خواهد بود.

دودا در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد او روس‌ ها می‌ توانند در اوکراین پیروز شوند، گفت: بله؛ اگر اوکراین بلافاصله کمک‌ های موردنیازش را دریافت نکند، آنها (روس‌ ها) می‌ توانند پیروز شوند. مقامات کی‌ یف زیرساخت نظامی مدرنی ندارند. اگر طی هفته‌ های آتی برای اوکراین تجهیزات نظامی ارسال نکنیم، (ولادیمیر) پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌ تواند پیروز شود. او قادر به پیروزی است و نمی‌ دانیم تا کجا پیش خواهد رفت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بی‌ توجه از کنار اظهارات دودا عبور نکرد و در کانال تلگرامی خود نوشت که حتی اگر سلاح‌ های غربی در سریع‌ ترین زمان ممکن هم به اوکراین ارسال شود، آنها قادر به پیروزی در جنگ نخواهند بود.

زاخارووا تاکید کرد: دولت کی‌ یف و حامیان خارجی‌ اش «محکوم به شکست» هستند. تحویل سلاح هم به شما کمک نخواهد کرد. آنها تنها شرایط را وخیم‌ تر می‌کنند. اظهار ندامت بابت کارهایی که کرده‌ اند، تنها راه نجات غرب است.

وال استریت ژورنال، اوایل هفته جاری در گزارشی نوشت که اعضای ناتو که در ژانویه متعهد شده بودند برای اوکراین تانک‌ ارسال کنند، به یک‌باره دچار «تردید» شده‌اند و ظاهرا دلیل‌شان هم نداشتن تانک کافی برای تجهیز ارتش خودشان بوده است!

لهستان که از ابتدای جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) همواره یکی از حامیان کی‌یف بوده، متعهد شد تا ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد نسل ۲ و ۶۰ دستگاه تانک اصلاح‌شده T-۷۲ دوران شوروی را برای کی‌یف ارسال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 4
    لعنت بر پوتين كه مردم اوكراين رو آواره كرده دست اخر بازندس و هيچ غلطي نخواهد كرد به خواست خدا
    • ح IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      مرگ بر زلنسکی که با تهدید روسیه باعث جنگ شد!!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 1
    اشتباه روسیه این بود که بلاروس باید به اوکراین اعلام جنگ می کرد و روسیه باید از این کشور فقط پشتیبانی می کرد و به این ترتیب روسیه بیشتر به این کشور می توانست ضربه بزند
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 1
      اوکراین بلو روس را لقمه چپش میکرد و کاری از روسیه ساخته نبود
  • مانی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 1
    کوری عصاکش کور دگر شود !
  • ش. AE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    3 1
    اینقدر تو وراجی میکنی در جنگ جهانی دوم شما لهستانی ها از فاشیست حمایت می‌کردید حالا اوکراین از از شما حمایت میکنه البته نه تمام اوکراین ۶۵٪ خودتون که وجود ندارید که با روسیه در بیافتید اوکراین هم که یک سری گشنه برای پول هر کاری میکنن
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    بابا کسی نیست به این ماریا زاخارووا بگه یکم کمتر حرف بزن و به کارهای شخصیت برس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس