موضع‌گیری کاخ سفید درباره بالون‌های متجاوز آمریکایی در چین

کاخ سفید امروز در بیانیه ای به موضع گیری درباره بالون‌های متجاوز آمریکایی در چین پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای انتقاد شدید چین مبنی بر ارسال غیرقانونی بیش از ۱۰ بالون در ارتفاع بالا توسط ایالات متحده در طول سال گذشته را رد کرد.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص ادعا شده است که موضع گیری چین در این خصوص از سوی پکن برای واشنگتن مورد قبول نیست!

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در واکنش به اتهامات آمریکا به پکن درباره اعزام بالون و اشیاء پرونده به حریم هوایی آمریکا برای اهداف جاسوسی، گفت که واشنگتن تنها در سال گذشته بیش از ۱۰ بار به حریم هوایی چین تجاوز کرده است!

پس از آنکه واشنگتن اوایل فوریه یک بالون چینی را به ظن جاسوسی برای این کشور در حریم هوایی آمریکا سرنگون کرد، روابط بین واشنگتن و پکن بیش از پیش تیره و تار شد.

چین اعلام کرده که این بالون، غیرنظامی و برای اهداف تحقیقات به پرواز درآمده و به طور تصادفی با وزش باد تغییر مسیر داده و سر از حریم هوایی آمریکا درآورده بود.

پس از این حادثه، آمریکا 3 بار دیگر بر فراز این کشور و همچنین کانادا اقدام به ساقط کردن اشیاء پرنده کرده و این در حالی است که پکن تنها همان بار اول را پذیرفت.

همچنین، رسانه دولتی چین در طول هفته اعلام کرد که یک شیء پرنده ناشناس بر فراز ساحل شرقی این کشور مشاهده شده و ارتش آماده سرنگون کردن آن است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اتهامات آمریکا گفت: آمریکا هم بارها به طور غیرقانونی به حریم هوایی سایر کشورها وارد شده است. تنها از پارسال تاکنون، بالون‌های آمریکایی به طور غیرقانونی بیش از ۱۰ بار بدون تایید مقامات چین، بر فراز کشور ما پرواز کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه واکنش چین به این نقض حریم هوایی چه بود، گفت که پکن «مسئولانه و حرفه‌ای» با این اتفاقات برخورد کرده است. اگر می‌خواهید درباره بالون‌ های آمریکایی که در ارتفاع بالا به طور غیرقانونی وارد حریم هوایی چین شده‌اند، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، پیشنهاد می‌ کنم که از طرف آمریکایی بپرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 1
    میشه بگید چرا وقتی چین حریم امریکا رو نقض میکنه نمیکید تجاوز؟ ولی همین کلمه رو برای وقتی که امریکا حریم چین رو نقض میکنه به کار میبندید؟
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      به خاطر اینکه، عنتر نشنال و یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز و اروپایی‌های نوکر هم برعکس این کارو میکنن!! میشه شما بگی چرا اونوقت صدات درنمیاد ‌‌؟؟!
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 0
      مشرق لطفا دل این غربگدا رو نشکن یه بار بنویس تجاوز چین به آسمان آمریکا دلش شاد شه ثواب داره
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      میشه تو بگی که چرا پاچه خاری امریکای جنایتکارو میکنی؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس