تشریح جزئیات تغییرات تقسیمات کشوری در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی جزئیات تغییرات تقسیمات کشوری در استان را تشریح کرد و گفت: شهرستان نهم خراسان شمالی به نام «بام و صفی آباد» تشکیل می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا حسین‌نژاد با اشاره به تصویب ایجاد شهرستان نهم در خراسان شمالی با تصمیم هیئت وزیران، اظهار داشت: ایجاد شهرستان «بام و صفی‌آباد» هدیه دولت سیزدهم به مردم شریف این مناطق استان است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هیئت وزیران در جلسه ۱۲ بهمن ماه سال جاری به پیشنهاد مورخه ۲۷ تیر ماه سال ۱۴۰۰ وزارت کشور این تقسیم جدید سیاسی در خراسان شمالی را مصوب کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: بر این اساس در شهرستان اسفراین، مرکز دهستان «زرق آباد» بخش مرکزی به روستای اجغان و مرکز دهستان صفی‌آباد بخش بام و صفی‌آباد به روستای «الست علیا» تغییر می‌یابد.

وی در ادامه افزود: یک بخش به نام «زرق آباد» از ترکیب دو دهستان «دامن کوه» و زرق آباد نیز در شهرستان اسفراین ایجاد می‌شود.

حسین‌نژاد تصریح کرد: روستای زرق‌آباد به عنوان مرکز بخش زرق آباد تعیین می‌شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: در بخش بام و صفی آباد یک دهستان به نام «دَهْنِه شیرین» از ترکیب روستاها، مزارع و مکان‌های واقع در محدوده جغرافیایی ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: دهنه شیرین، مقصود آباد، گسک، قنبرباغی، رواخ، باغشجرد، قارضی، زنفت، عباس آباد، جوزقه، اسفید، کلاته گسک شوری، کلاته هیو، کلاته پیر، جوادیه، فیروز آباد روستاهای دهستان دهنه شیرین هستند.

وی خاطر نشان کرد: روستای دهنه شیرین به عنوان مرکز دهستان دهنه شیرین تعیین می‌شود.

حسین‌نژاد گفت: در بخش بام و صفی آباد، یک دهستان به نام «ساریگل» از ترکیب روستاها، مزارع و مکان‌های واقع در محدوده جغرافیایی ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بکر آباد، چهارمست، جهان، کاریزدر، دستجرد، اردین، زالی، عیسی باغ، کوشندر، بانی در، باباقدرت، دهنه اجاق، سارگیل روستاهای دهستان ساریگل است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: روستای دهنه اجاق به عنوان مرکز دهستان سارگیل تعیین می‌شود.

وی در ادامه افزود: در خراسان شمالی با تغییر نام بخش «بام و صفی‌آباد» به مرکزی یک شهرستان به نام «بام و صفی‌آباد» از ترکیب دو بخش مرکزی و بام ایجاد می‌شود.

حسین‌نژاد گفت: بر اساس این تقسیم‌بندی شهر صفی‌آباد به عنوان مرکز شهرستان بام و صفی‌آباد تعیین می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شهرستان اسفراین یک بخش به نام «بام» از ترکیب دو دهستان بام و «ساریگل» ایجاد می‌شود، بیان کرد: روستای بام نیز به عنوان مرکز بخش بام تعیین می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس