کیودو: چین تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را سه برابر می‌کند

منابع رسانه‌ای مدعی شدند که چین در نظر دارد زرادخانه کلاهک‌های هسته‌ای خود را تا سال ۲۰۳۵ سه برابر کرده و به ۹۰۰ کلاهک برساند.

به گزارش مشرق،خبرگزاری ژاپنی کیودو شنبه به نقل از «منابع چینی» نوشت که ارتش آزادبیخش خلق چین طرح افزایش کلاهک‌های هسته‌ای را آماده و شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشور آن را امضا کرده است.

حزب کمونیست چین قصد دارد قابلیت‌های نظامی این کشور را افزایش دهد. آمریکا سال گذشته درباره عزم حاکمان چین اعلام کرد که پکن با تکمیل نوسازی ارتش خود می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای تولید کند.

به نوشته کیودو به نقل از منابع آگاه، ارتش چین در ماه نوامبر بار دیگر بر اهمیت برخورداری از توانمندی‌ها مرگبار تاکید و نتیجه‌گیری کرد بازدارندگی هسته‌ای قوی روسیه باعث شده است که از درگیری آن کشور با ناتو جلوگیری شود.

این منابع افزودند که شمار کلاهک‌های هسته‌ای چین تا سال ۲۰۲۷ که با صدمین سالگرد تاسیس نیروهای مسلح این کشور همزمان می‌شود به ۵۵۰ کلاهک می‌رسد و در سال ۲۰۲۳ نیز بهب ۹۰ کلاهک خواهد رسید.

ارزیابی‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می‌دهد که روسیه ۵۹۷۷ و آمریکا ۵۴۲۸ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند.

گزارش کیودو درباره احتمال سه برابر شدن کلاهک‌های هسته‌ای چین در حالی است که بعد از سفر ماه اوت نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان مناسبات پکن و واشنگتن متشنج شده است.

چین و تایوان از سال ۱۹۴۹ تحت دو حاکمیت جداگانه ارائه می‌شوند اما تایوان از اعلام استقلال رسمی خودداری کرده است.

واشنگتن که ابتدا تایپه را به رسمیت شناخته بود در سال ۱۹۷۹ تصمیم خود را تغییر داد و بجای آن پکن را به رسمیت شناخت؛ با این حال، همچنان روابط غیررسمی بسیار نزدیکی با تایپه دارد و پکن از این موضوع ناخرسند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    ای کاش ایران هم‌ کلاهک هسته ای میساخت.هم تحریم رو کشیدیم و هم‌ از توان هسته ای محروم شدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس