کنعانی: پیش‌نویس توافق‌ها تهیه شده بود؛ اما غربی‌ها راه دیگری رفتند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: غربی‌ها درحالی‌که دور جدید مذاکرات هسته‌ای در مسیر نهایی شدن قرار داشت و حتی پیش‌نویس توافق‌ها تهیه شده بود، از بازگشت به توافق اجتناب کردند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ظهر امروز در جمع پرشور مردم دامغان که در راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهر شرکت کرده بودند، با اشاره به بدعهدی‌های غربی‌ها در جریان به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: غربی‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا با بهانه قرار دادن فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، فشارهایی را بر ملت ما وارد آورند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های جهان غرب علیه ملت ایران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به بهانه‌های مختلف ازجمله فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال شده و آنها به تعبیر خود، تلاش کردند تا اقدامات فلج‌کننده و بی‌سابقه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال‌های متمادی به‌عنوان ابزاری برای اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و تحت‌فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در دستور کار غربی‌ها بوده است.

کنعانی ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز در این بین همواره تلاش کرده‌اند تا برخلاف تعهدات عمل‌شده پیش روند؛ این امر را در روند برجام نیز شاهد بودیم که آنها برخلاف امضای آن، تعهد کامل خود را در این توافقنامه به‌صورت یک‌طرفه را نادیده گرفتند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدون توجه به آنچه در برجام بدان تعهد کرده بودند، از آن خارج شدند و اروپایی‌ها نیز در ادامه از انجام تعهدات خود شانه خالی کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علاوه بر اینکه به تعهدات خود در برجام عمل نکردند، بلکه تلاش کردند تا اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه و حتی در بازه‌هایی افزایش دهند.

کنعانی بیان کرد: در دور جدید مذاکرات هسته‌ای نیز شاهد بدقولی و بدعهدی طرف مذاکره‌کننده بودیم؛ اروپایی‌ها درحالی‌که توافق مدنظر در مسیر نهایی شدن قرار داشت و در حال حصول نتیجه بود، راه دیگری را پیش گرفتند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها علی‌رغم اینکه حتی پیش‌نویس توافق‌ها در دور جدید مذاکرات هسته‌ای تهیه شده بود، از آن سر باز زدند و باز به سمت بهانه‌گیری رفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنها به بهانه‌های واهی تلاش کردند تا مذاکرات هسته‌ای را از مسیر جمع‌بندی نهایی خارج کنند و در ادامه نیز از بازگشت به توافق اجتناب کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 1
    غربی ها نمیداند که ایران دهها دولت در دولت دارد معلوم نیست پیش نویس مورد موافقت دولتهای ایران هست یا نه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    این بیچارهتا الان جلوی آینه رفته؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • سیدمرتضی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 1
    اگر مسلمان هستیم و قرآن را خونده باشیم یا کمی در مورد داستان نمرود و فرعون اطلاع داشته باشیم میفهمیم که کبروطغیان امریکا هیچ وقت بهش اجازه نمیده از توافقی که خارج شده برگرده بر حسب تجربه هم اگر بریم توافقات قبلی ما هیچ وقت به جایی نبردن یک وعده به شما بدم که برجام هیچ وقت زنده نخواهد شد مگر این که من اشتباه کرده باشم و امریکا مستکبر نباشه مثل فرعون و نمرود نباشه اما اگر مثل اون ها باشه تو چوب رو روبروش تبدیل به اژدها هم بکنی باز میگه من خدا هستم
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    چه فایده حتی اگر حرف شما درست باشه اینقدر دولتها با مردم غیر شفاف بودن که کمتر کسی حرف شما رو باور میکنه.
  • سیف IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    اون مال زمان لاشخورای اغتشاشگر بود که احمق‌های غربی فکر کردن خبریـه که راه دیگری رفتن!! به جهنم که راه دیگری رفتند... قطعا عدو شود سبب خیـر گر خدا خواهد
  • حسین IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    چین تا ده سال آینده موجودی زراد خانه اتمی خودش رو سه برابر میکنه ،امریکا و روسیه باسرعت در حال نوسازی سلاح های اتمی هستند ،انگلستان تصمیم داره ظرفیت اتمی خودش رو دو برابر کنه و کره شمالی با تمام مشکلات اقتصادی در حال گسترش سلاح های اتمی هست ،اونوقت مسئولین ترسوی ما برای اینکه حقوق های نجومی و بخور بخور هاشون سر جایش باهشه در حال التماس برای توافق هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس