تصاویری دیگر از بارش برف در تهران

هشدار مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی: روز آینده در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ اوایل امشب سامانه بارشی از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان و مناطقی از غرب کشور موجب بارش خواهد شد.

وی افزود: روز آینده فعالیت سامانه بارشی گسترش می‌یابد و در جنوب‌غرب، شمال‌غرب و همچنین غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دانه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و سپس مرکز و شمال‌شرق کشور و شمال فارس و بوشهر را دربر می‌گیرد و موجب بارش باران خواهد شد که در نواحی مرتفع و سردسیر با بارش برف گاهی کولاک همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ فردا شدت بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ شمال‌غرب فارس،‌ جنوب اصفهان، خوزستان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه ۲۴ بهمن در بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال فارس و بوشهر بارش‌ها ادامه دارد و در برخی نقاط غرب، شمال‌غرب،‌دامنه جنوبی البرز و سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن سامانه بارشی در جنوب‌غرب،‌ مرکز کشور، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعال است، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن بارش‌ها در شمال‌شرق و دامنه زاگرس افزایش می‌یابد و دامنه‌های البرز و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران داریم.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی توضیح داد: روز یک‌شنبه ۲۳ بهمن در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شرق ایلام، کرمانشاه، کردستان، قزوین، البرز و تهران، روز دوشنبه ۲۴ بهمن در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان و روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در لرستان، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی، از جمله نمک‌پاشی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا سه‌شنبه ۲۵ بهمن در برخی مناطق اصفهان و فارس، شمال‌غرب کرمان، یزد و بخش‌هایی از شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات با بارش باران و برف، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود .بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳ و یک درجه خواهد بود.

* یخبندان در ۱۸ مرکز استان

وی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه و زنجان با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ فردا در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، بجنورد، تبریز، خرم‌آباد، زنجان، سمنان، شهرکرد، سنندج، رشت، قزوین، قم، کرج، گرگان،‌کرمانشاه، همدان و مشهد خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسینی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    فردا برف بیاد زمین بشینه کلا بارون نیاد هچ وقت افتاب نشه هچ وقت برف زیاد بیاد یخبندان بشه کولاک شدید بشه یخبندان بشه یخ بزنه خواهش میکنم برف تند تر بیاد بشینه مدرسه تعطیل بشه لطفا
    • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      امثال تو. بی سواد دوست دارن مدرسه تعطیل باشه مخت تعطیل هست برو سرتو بزار زمین و....
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    دست به دست كنيد برسه دست شهردار بي لياقت تهران كه باز هم غافلگير نشه!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس