پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد آغاز شد

معاون امور مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اخراج برخی اعضای هیات علمی را به دلیل اعتراضات در پی وقایع اخیر را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، محمد قربانی معاون امور مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که طی روزهای اخیر برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد از واحدهای علوم تحقیقات، تهران مرکز و.... از اخراج و یا بازنشستگی اجباری خود خبر داده اند و عنوان کرده اند که این اخراج در پی اعتراضات اخیر صورت گرفته است، آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: نخیر به هیچ وجه، مساله کاملاً اداری است و براساس مقررات عضو هیأت علمی در مرتبه استادیاری با سن ۶۰ سالگی و یا ۳۰ سال خدمت، بازنشسته می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس قوانین و مقررات دانشگاهی، تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، مفتخر به کسوت بازنشستگی شدند و بازنشستگی لزوماً به معنای انفکاک از خدمت و رسالت استادی و معلمی نیست.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در صورت نیاز واحد دانشگاهی مربوطه از اعضا با نهایت ارادت و افتخار، به عنوان سرمایه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در قالب «عضو هیئت علمی وابسته» بهره مند خواهیم شد.

قربانی در ادامه تصریح کرد: بنابراین بازنشستگی تعدادی از اعضای هیأت علمی که براساس فرآیند کاملاً اداری و حقوقی انجام می‌پذیرد به هیچ وجه به معنای اخراج نیست و ارتباط دادن آن به مسائل حاشیه‌ای، دون شأن اعضای هیأت علمی است که همه ما مفتخر به تلمذ در محضر این عزیزان هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هیئت علمی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 1
    من هیئت علمی دانشگاه آزاد هستم 25 سال سابقه دارم الان دریافتی ام 6 میلیون تومام می باشد اخراج می کردند بهتر از این بود
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      1 1
      کاری غیر از غرزدن دارید؟
  • حسینی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    دانشگاه آزاد شدیدترین فشار را بر روی اعضای هیئت علمی و کارمندان اعمال می کند که استعفا بدهند و یا به حداقل حقوق راضی باشند چون الان با کمبود دانشجو مواجه شده و گویا ثروت عظیم دانشگاه آزاد هم مال دیگران می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس