1

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، دولت در حوزه روستایی و بخش مناطق محروم بیش از ۷۰ هزار طرح خرد و متوسط اشتغال‌زایی را اجرا کرده است.

به گزارش مشرق، امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهرستان اردستان به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر، دولت در حوزه روستایی و بخش مناطق محروم بیش از ۷۰ هزار طرح خرد و متوسط اشتغال‌زایی را اجرا کرده است.

وی افزود: این طرح‌های اشتغال‌زایی با کمک مجموعه‌های مختلف از جمله نهادهایی که در حوزه اشتغال‌زایی کار می‌کنند و مجموعه بانک‌ها اجرایی شده و همچنین با اجرای این ۷۰ هزار طرح حدود ۲۳۰ هزار شغل در کشور در سال جاری ایجاد شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: با توجه به تعهدی که دولت مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال داشته، تا پایان سال ۳۰۰ هزار شغل روستایی و مناطق محروم ایجاد خواهد شد که بخشی از آن‌ها طرح‌های خرد و خانگی بوده و بخشی دیگر بنگاه‌هایی است که به صورت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور تصریح کرد: تا به این لحظه بیش از ۳ هزار و پانصد واحد اقتصادی و بنگاه‌های راکد و نیمه‌راکد در کشور به چرخه تولید برگشته و مجموعه سرمایه‌گذاری که در بخش راکد و نیمه‌راکد انجام شده بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ هزار شغل به واسطه این ۳۵۰۰ واحد احیا شده در کشور ایجاد شده و بنا داریم که تا پایان سال به حدود ۴ هزار واحد احیاشده از واحد های راکد و نیمه‌راکد برسیم.

مدنی تاکید کرد: همزمان با ایام دهه فجر بیش از ۸ هزار و ۲۶۰ پروژه زیربنایی و عمرانی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که این‌ها در بخش‌های مختلف از جمله آب‌رسانی،گاز و برق‌رسانی و طرح‌های هادی‌روستایی است و حدود ده‌هزار روستا از این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی صندوق عدالت پیشرفت نیز در کشور راه‌اندازی خواهد شد که از این طریق بهره‌وری و هماهنگی بیشتری در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس