وزیر بهداشت سوریه: غرب تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند

وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بحرانی این کشور پس از زلزله، خواستار رفع تحریم های غرب علیه کشور خود شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، وزیر بهداشت سوریه خواستار رفع تحریم های یکجانبه علیه مردم این کشور در میانه بحران ناشی از زلزله مرگبار اخیر شد.

«حسن محمد الغباش» وزیر بهداشت سوریه امروز پنج شنبه اعلام کرد خواستار رفع محاصره و تحریم‌های غرب علیه دولت و مردم سوریه است.

وزیر بهداشت سوریه در ادامه با اشاره به اینکه زلزله اخیر در این کشور بیش از ۳ هزار قربانی تا این لحظه گرفته است، افزود سوریه با ویرانی های مرگبار دست و پنجه نرم می کند

بامداد دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.

اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا و حقوق بشر فیک شیطانیش خاک بر سر غرب‌گداها و آمریکاپرستای داخلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس