کد خبر 1463050
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
از شایعه تا واقعیت؛ ماجرای یک دروغ بزرگ + فیلم

موضوع بافت تاریخی کلانشهر شیراز و پررنگ کردن شایعه تخریب، یکی از مهمترین سرخط‌های خبری_تحلیلی چند روز اخیر برخی رسانه‌های داخلی، سوژه داغ شایعه پراکنان خارج نشین و پربازدیدهای فضای مجازی بوده‌ است.

به گزارش مشرق، موضوع بافت تاریخی کلانشهر شیراز و پررنگ کردن شایعه تخریب، یکی از مهمترین سرخط‌های خبری_تحلیلی چند روز اخیر برخی رسانه‌های داخلی، سوژه داغ شایعه پراکنان خارج نشین و پربازدیدهای فضای مجازی بوده‌ است.

موضوعی که علی رغم تکذیب متولیان امر شهرسازی و شهرداری و منطقه ویژه شهرداری در بافت تاریخی و حرم مطهر، باز هم با وایرال ویدیوهایی در فضاهای مختلف مجازی و رسانه‌ها واکنش‌هایی را در پی داشت.

دامنه واکنش‌ها تا جایی است که کارشناس و غیر کارشناس در این فضا ورود کرده و حتی پای کودکان را هم برای استشهاد و اظهار نظر به بافت تاریخی شیراز باز کرده است.

گزارش‌های منتشر شده در شرق و غرب بیش از آنکه اهمیت اصل موضوع یعنی توسعه شهرسازی در عین حفظ بافت تاریخی را دنبال کند و بر روند حفظ و ترمیم بافت تاریخی شیراز و گسترش فضاهای فرهنگی موثر تاکید داشته باشد، در مسیر بی اعتمادی نسبت به مسؤولان شهری و دروغ جلوه دادن تکذیبیه‌ها و زیر سؤال بردن طرح توسعه حرم که یکی از مهمترین سفارش‌های رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) در سفر به شیراز است، می‌باشد.

هر چند در دهه گذشته تخریب‌هایی در مسیر توسعه بازارچه بین الحرمین صورت گرفته است اما به گفته بسیاری از مسؤولان و ناظر بافت تاریخی در شورای شهر شیراز، طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر، با هدف فضاسازی فرهنگی در عین حفظ بافت تاریخی و ترمیم و استفاده بهتر از این بافت در دستور کار است و در چندسال گذشته هیچ تخریبی به این منظور صورت نگرفته است.

از شایعه تا واقعیت؛ ماجرای یک دروغ بزرگ + فیلم

ویدیوهای منتشر شده حکایت از تخریب در روزهای اخیر با استقرار بولدوزرها و ماشین آلات در محدوده امام‌زاده ابراهیم دارد، حال آنکه با بررسی میدانی خبرگزاری فارس مشخص شد که هیچ تخریبی به تازگی در این محل صورت نگرفته است و حضور ماشین‌آلات نیز برای پاکسازی جهت کف سازی و عملیات عمرانی در راستای احیاء بافت تاریخی توسط شهرداری شیراز است که در ویدیوها نیز به وضوح قابل مشاهده است و جهت مهیا کردن بستر برای سنگ فرش کردن این محدوده می‌باشد.

نکته مهمی که در این میان باید به آن پرداخت، لزوم حفظ بافت تاریخی و ترمیم این بافت و استفاده مفید از آن است نه اینکه فریاد وامصیبتا سرداده شود اما آنجایی که از این بافت استفاده‌های نامطلوب می‌شود و فجایع ضد فرهنگی رخ می‌دهد با این خیال که صرفا تخریبی در ظاهر صورت نگرفته، سکوت رسانه‌ای حکم‌فرما شود.

از شایعه تا واقعیت؛ ماجرای یک دروغ بزرگ + فیلم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    11 1
    همیشه پای یکی از این دخترفضول ها درپوشش خبرنگاربرای خودنمایی درمیان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس