کد خبر 1462983
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ابتدای هفته آتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ابتدای هفته آتی (روزهای شنبه و یکشنبه) خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان گفت: طی امروز (۲۰ بهمن) با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور در شمال غرب، نواحی از غرب و مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش برف و باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. در جنوب آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش شدت خواهد داشت و به جز سواخل دریای خزر در سایر مناطق بارش به صورت برف است.

وی افزود: امروز در شرق و جنوب جنوب شرق نیز وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود و دریای خزر و خلیج فارس نیز مواج خواهند بود.

ضیائیان تاکید کرد: روز جمعه (۲۱ بهمن) بارش در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و سامانه فقط در شرق سواحل و شمال شرق کشور فعال است و سبب بارش و کاهش دما در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان و اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی می‌شود. این سامانه اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

او درباره وضعیت جوی روز شنبه (۲۲ بهمن)، اظهار کرد: شنبه با ورود موج بارشی جدیدی به غرب کشور در مناطقی از آذربایجان غربی، کردستان، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان و قزوین بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد. روز یکشنبه (۲۳ بهمن) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی آغاز می‌شود و گستره فعالیت این سامانه علاوه بر نوار غربی، کل نوار شمالی کشور را نیز دربر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و جنوب همدان بارش شدت خواهد داشت. روز دوشنبه (۲۴بهمن) بارش در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال غرب فارس و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن) نیمه ابری و در صبح بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۲بهمن) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

او در خاتمه افزود: طی امروز و فردا ( ۲۰ و ۲۱ بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۶ و ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و ارومیه با دمای منفی ۱۰ و منفی ۹ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    چشمم بترکه کرمانو چشم زخم زدم خبری نیست از این بارندگی برا کرمان
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    هیچ سامانه ای نیست
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    ما قبلا گفتیم نگران نباشید .
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    جنوب "شرق" = بارندگی شمال "شرق" = بارندگی "شرق" = بارندگی "شرق" غرب = بارندگی "شرق" شرق = بارندگی آخه تو چی هستی "شرق نیوز" که همش بارندگی داری و هوات ابریه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس