افزایش جان‌باختگان زلزله ترکیه به بیش از ۱۲ هزار نفر

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که تلفات زلزله‌های روز دوشنبه در این کشور به بیش از ۱۲ هزار کشته و حدود ۶۳ هزار مجروح رسیده است.

به گزارش مشرق، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) بامداد پنجشنبه آمار جدیدی از شمار تلفات دو زلزله شدید در جنوب این کشور، که به ۱۰ استان آسیب رساند، منتشر کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است که که شمار تلفات زلزله‌های روز دوشنبه ترکیه، به ۱۲ هزار و ۳۹۱ کشته و ۶۲ هزار و ۹۱۴ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بیش از ۶۵۰۰ دستگاه ساختمان بر اثر زمین‌لرزه‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری که در فاصله کمتر از ۱۰ ساعت رخ داد، فروریخته و بیش از ۱۳ میلیون نفر تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار گرفتند.

دولت ترکیه پیش از این زلزله‌ها، هفت روز عزای عمومی اعلام کرده و تمامی مسابقات ورزشی کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمدند.

مدارس سراسر ترکیه نیز تا ۱۳ فوریه تعطیل بوده و مراکز آموزشی در ۱۰ استان ‌زلزله‌دیده نیز تا ۲۰ فوریه تعطیل خواهد بود.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حین بازدید از مناطق زلزله‌زده در جنوب این کشور، به وجود مشکلاتی در واکنش اولیه دولت خود به این زمین‌لرزه‌ها در جنوب ترکیه اذعان کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 2
    عزا عزاست روز عزاست اردوغان ترکیه ای صاحب عزاست امروز
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    4 0
    پناه بر خدا
  • Vessle IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 4
    حال ترکیه خوب نیست . دلم برای ترکیه این کشور فقیر سوخت
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      حال سوریه هم اصلا خوب نیست 11 سال هم جنگ داشته دلم براشون خیلی سوخت
  • سعید IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    إن الله مع الصابرین این خطر بزرگ در کمین همه کشور هاست . آیا ما خودمان را برای این قبیل حوادث آماده کرده ایم . در بخش ساختمان سازی همچنان روش های سنتی ساخت در دست اجرا است که توان ارزه ای حداکثر ۷ و خوشبینانه ۷.۵ ریشتر را دارند . چرا روش های صنعتی سازی ساختمان که میانگین بین ۸.۵ تا ۹ ریشتر زلزله را تحمل می نمایند پیاده سازی نمی شود . آیا کسی نمی خواهد ترمز این سنتی سازی را بکشد قبل از اینکه فاجعه ای رخ دهد ؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس