سه ویژگی خاص سرمربی ایران از دیدگاه چیرو/ بلاژویچ درباره کی‌روش چه فکر می‌کرد؟

بلاژویچ در گفت‌وگویی قدیمی از سه ویژگی یک مربی برای قبول هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران صحبت کرده بود؛ قلب شیر، صبر ایوب و پوست کرگدن!

به گزارش مشرق، میروسلاو بلاژویچ، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران امروز (چهارشنبه) یک روز قبل از تولد ۸۸ سالگی‌اش درگذشت. بلاژویچ چندی پیش در پستی اعلام کرد با توجه به شرایطی که دارد به‌زودی از دنیا خواهد رفت. او درباره آخرین شرایط جسمانی خود در فیس‌بوک نوشته بود که با مشکلات سلامتی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند: «من به‌زودی این دنیا را ترک می‌کنم. من دو سرطان داشته‌ام و حالا اینجا سومی در من پدیدار شده است. من با این فکر همیشه دست‌وپنجه نرم می‌کنم که عمر من گذشته و کم‌کم باید از این دنیا بروم. دوستان من و بازیکنان نسل من همگی مدت‌ها پیش به خاک سپرده شده‌اند. من تنها کسی هستم که زنده مانده‌ام.»

بلاژویچ پس از موفقیت در جام جهانی ۱۹۹۸ به همراه کرواسی و کسب مقام سوم در این رقابت‌ها، در حد فاصل دی‌ماه ۷۹ تا آبان ۸۰ هدایت تیم‌ملی فوتبال را برعهده گرفت تا ایران را به جام جهانی ۲۰۰۲ برساند اما اتفاقات عجیب دیدار با بحرین در این کشور باعث شد که تیم‌ملی نتواند به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند و در مسیر پلی‌آف قرار بگیرد. اوضاع در پلی‌آف برای تیم‌ملی خوب پیش نرفت و ایران در نهایت با شکست ۲ بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت از رسیدن به جام جهانی بازماند تا کارش در ایران به پایان برسد.

با وجود اینکه پروژه‌ بلاژویچ در ایران با شکست مواجه شد، امام همیشه به عنوان یکی از مربیان محبوب تیم‌ملی از او یاد می‌شد. این مربی پرافتخار در آن سال‌ها در برنامه تلویزیونی ۹۰ حضور پیدا کرد و صحبت‌های جالبی را بیان کرد. بلاژویچ در این گفت‌وگو عنوان کرد که سرمربی تیم‌ملی ایران باید سه ویژگی‌ داشته باشد؛ «قلب شیر، صبر ایوب و پوست کرگدن!»

بلاژویچ سال‌ها بعد دوباره با برنامه ۹۰ گفت‌وگو کرد و در پاسخ به این سوالی که آیا کی‌روش سه ویژگی‌ برای حضور در نیمکت تیم‌ملی ایران را دارد، گفت: «من آقای کی‌روش را خیلی خوب می‌شناسم. تیم‌ملی یک سرمربی بسیار، بسیار خوب دارد. البته من تجربه بدی با کی‌روش داشته‌ام چرا که سال‌ها پیش، زمانی که من سرمربی بوسنی بودم، آقای کی‌روش سرمربی پرتغال بود و در آن بازی شکست خوردیم. کی‌روش در کنار مربیانی بزرگی مانند فرگوسن کار کرده و می‌تواند باعث پیشرفت تیم‌ملی ایران شود.»

در ادامه ویدئوی مصاحبه بلاژویچ در این دو برنامه ۹۰ را مشاهده می‌کنید:

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس