بورل: ممنوعیت رسانه‌های روسی در اروپا، آزادی بیان است!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تعریف جدیدی از آزادی بیان، مدعی شد که ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در کشورهای اروپایی، همان دفاع از آزادی بیان است.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه تعدادی از کشورهای اروپایی اهانت به قرآن کریم و هتک حرمت مقدسات اسلامی را آزادی بیان ادعا کردند، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نیز تعریف جدیدی از این اصطلاح ارائه کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چندی پیش این قاره را باغ و بستان و مابقی جهان را جنگل وحشی توصیف کرده بود، مدعی شد که ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در کشورهای اروپایی، همان دفاع از آزادی بیان است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بورل طی سخنرانی در همایش مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست ادعا کرد: «با این کار (ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در اروپا)، ما به آزادی بیان حمله نمی‌کنیم، بلکه از آزادی بیان دفاع می‌کنیم!»

این مقام اتحادیه اروپا، که هر زمان بخواهند تعاریف ارزش‌های اجتماعی مانند آزادی بیان را به نفع خود تغییر می‌دهند، با ضروری دانستن ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در کشورهای اروپایی گفت که اتحادیه اروپا باید بلندپروازانه‌تر در این موضوع عمل کند و ثبات خود را تقویت نماید.

بورل ضمن کافی نداستن ممنوعیت پخش رسانه‌های روسی در این قاره، افزود: «ما باید باز هم به پیش برویم. باید بفهمیم که کارزارهای ترویج اطلاعات نادرست از کجا سازماندهی شده، بازیگران آن را شناسایی کنیم و منبع آنها بیابیم».

پیش از این، «اورسولا فون‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا از ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی از جمله خبرگزاری «اسپوتنیک» و شبکه «راشاتودی» در اتحادیه اروپا خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    تو غلط کردی من هر ساعت شیکه های روسی از طریق فیلتر شکن چک میکنم تا چشات دراد. خخخخخ!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    3 0
    دمت گرم جناب بورل، اتفاقا فیلترینگ اینستا و.... در ایران هم از همون نوع آزادی بیان شماست ما کپی کردیم، پس چرا ناراحتین جفتک میندازین ؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس