بیش از ۱۰۰ مورد تخلف در پرونده سیتی/ باشگاه اتهامات را رد کرد

لیگ برتر بیش از صدها تخلف مالی در منچسترسیتی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ پیدا کرد. این باشگاه اکنون در خطر حذف از مسابقات قرار دارد.

به گزارش مشرق و به نقل از ساکرنت، منچسترسیتی با یک چالش بزرگ روبرو شده است. لیگ برتر انگلیس اعلام کرده است که این باشگاه قوانین ارائه اطلاعات دقیق مالی را نقض کرده است. از جمله موارد نقض شده درآمدهای باشگاه از جمله درآمد از طریق اسپانسرها و شرکت‌های وابسته بوده است. سیتی برای دومین بار به رعایت نکردن فیرپلی مالی محکوم می‌شود. این اتفاق می تواند با سنگین‌ترین جریمه روبرو شود و این تیم نخواهد توانست در فصل آینده لیگ قهرمانان شرکت کند.

این باشگاه همچنین متهم است که با تحقیقاتی که در دسامبر ۲۰۱۸ توسط لیگ برتر آغاز شد، از ارائه کامل دستمزد مربیان زمانی که روبرتو مانچینی هدایت این تیم را بر عهده داشت نیز امتناع کرده است و به عدم رعایت فیرپلی مالی متهم شده است.

یوفا نیز در راستا با سران لیگ های اروپایی به شدت در حال بررسی موضوع کمک‌های مالی خارج از قواعد به باشگاه‌ها برای تقویت تیم در بازار نقل و انتقالات است و جریمه معینی برای آنها در نظر گرفته است.

منچسترسیتی از انتشار این بیانیه از سوی لیگ برتر ابراز تعجب کرد. در بیانیه آمده است: باشگاه از ارجاع این موضوع به یک هیات مستقل برای بررسی بی‌طرفانه استقبال می‌کند چون منابع و اسناد خوبی در اختیار داریم که مطمئن هستیم هیچ کار اشتباهی رخ نداده است.

در سال ۲۰۲۰، یوفا سیتی را به مدت دو سال از رقابت‌های اروپایی محروم و آنها را ۳۰ میلیون یورو جریمه کرد اما باشگاه به این تصمیم در دیوان داوری ورزش (CAS) اعتراض و این تعلیق را لغو کرد و جریمه را به یک سوم کاهش داد.

با این حال بزرگترین جریمه برای سیتی، کنار گذاشته شدن از لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که باعث می‌شود ضرر هنگفت مالی به این تیم وارد شود و سیتی نتواند برای مدتی بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد و به ترکیب خود اضافه کند.

منچسترسیتی در حال حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست و در لیگ برتر و جام حذفی نیز حضور دارد و تنها از جام اتحادیه کنار رفته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس