بایکوت نشست کنست توسط رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی

ایستر حایوت رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در اعتراض به اصلاحات قضائی، در جشن سالگرد تشکیل کنست(پارلمان) این رژیم در کمیته قضائی شرکت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، سیمچا روثمن رئیس کمیته قضائی کنست رژیم صهیونیستی در واکنش به بایکوت جشن این کمیته توسط رئیس دیوان عالی این رژیم گفت: این اقدام نشان داد که حایوت تمایل ندارد وارد یک گفت‌وگوی جدی شود.

وی تصریح کرد: نظر حایوت درباره تعلیق طرح کنست برای اصلاحات قضائی به عنوان پیش شرط مذاکره، برخلاف اصل تفکیک قوا در (رژیم) اسرائیل است.

طرح اصلاحات قضایی مطرح شده توسط کابینه تندرو رژیم صهیونیستی که اخیراً انتقادهای زیادی را در میان صهیونیست‌ها به همراه داشته است، نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل را نیز بر آن داشت تا بار دیگر به این طرح حمله کرده و نسبت به نابودی رژیم صهیونیستی در پی اقدامات کابینه هشدار دهد.

لاپید در این باره گفت که کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک فرایند ویرانگر را به پیش می‌برد که ممکن است موجودیت این رژیم را به خطر بیندازد.

لاپید گفت: هیچ دستگاه اسرائیلی وجود ندارد که تحت اصلاحات قرار نگیرد، یکی از آنها دستگاه قضایی است اما اصلاحات نمی‌تواند توسط کابینه‌ای انجام شود که ریاست آن را یک متهم دارای پرونده جنایی بر عهده دارد و فرد قدرتمند آن نیز یک جنایتکار محکوم (ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی) است.

لاپید با اشاره به تظاهرات مخالفان کابینه نتانیاهو نیز افزود: "جنبش اعتراضی کنونی مهم‌ترین جنبش در تاریخ (رژیم) اسرائیل است و این صرفا اعتراض علیه فساد و یا اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی نیست، بلکه این اعتراض‌ها علیه کسانی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازند. "

لاپید تاکید کرد: اگر کابینه طرح خود را برای نابودی دستگاه قضایی اجرا کند، امواج ارتداد (رژیم) اسرائیل را از درون نابود خواهد کرد، اقتصاد به شدت آسیب می‌بیند، اسرائیلی‌ها از هم پاشیده می‌شوند و جامعه بین‌المللی نیز از ما فاصله خواهد گرفت و دیگر متقاعد کردن فرزندانمان برای ماندن در جایی که به ارزش‌ها پشت می‌کند، دشوار خواهد بود.

یائیر لاپید پیشتر نیز از «اصلاحاتی» که کابینه نتانیاهو در نظر دارد در سیستم قضایی اعمال کند، انتقاد کرده و او را به انجام «کودتای سلطه طلبانه» متهم کرده بود.

وی گفت که طرح «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی باعث کاهش اختیارات دادگاه عالی خواهد شد.

لاپید اضافه کرد: در صورت اجرای این اصلاحات، ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو خواهد توانست هر فردی را که از آن اطاعت نکند، مجازات و ساکت کند و قضات و سیاستمداران و مشاوران حقوقی برای کابینه به عروسک خیمه شب بازی بدل خواهند شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پایان گفت: چه کسی هزینه تمامی اقداماتی را که انجام می‌دهند، پرداخت خواهد کرد؟

اخیرا «یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی از تغییراتی در قوانین قضایی این رژیم خبر داد که براساس آن، اختیارات دادگاه عالی در تفسیر قوانین کنست (پارلمان رژیم اسراییل) را محدود می کند و حتی می تواند به کابینه اختیار لغو قوانین تصویب شده در کنست را در صورت مغایرت آن با قوانین پایه این رژیم بدهد.

نتانیاهو هم اکنون با سه پرونده فساد و کلاهبرداری روبرو است و تلاش می کند با تغییر قوانین قضایی از محاکمه فرار کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس