انسداد جاده ها

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی و مناطق سردسیر، مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر آشوری درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور اظهار داشت:‌ بر اساس اطلاعات بیش از ۲۳۲۳ دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* بارش برف در برخی جاده‌های ۳ استان‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر بارش برف در برخی از محورهای استان‌های قزوین‌، همدان و کردستان داریم.

وی یادآور شد: با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی و مناطق سردسیر، مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند همچنین رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند؛ در محورهای برف‌گیر تردد حتما باید با زنجیرچرخ انجام شود.

*‌ انسداد ‌۱۵ جاده به دلیل شرایط نامساعد جوی‌

آشوری با اشاره به انسداد تعدادی از جاده‌های کشور به دلیل کاهش ایمنی و شرایط جوی، اظهار کرد:‌ در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین و محور شهداد-نهبندان‌، به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود ‌است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد:‌ ‌محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، محور ریگان - ایرانشهر، محور وازک- بلده در استان مازندران، محور قدیم خرم‌آباد-پل‌دختر، به دلیل بروز مداخلات جوی مسدود است.

وی افزود: محور جدید پاوه-سروآباد، محور جدید هشتگرد-طالقان، جاده سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه-تویسرکان و جاده پونل-خلخال، به دلیل شرایط نامناسب جوی و نبود ایمنی کافی‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.‌

آشوری ادامه داد: محور خوانسار-بوئین در استان اصفهان‌، محور کوهرنگ – مسجد سلیمان‌ در استان چهارمحال و بختیاری (گردنه چری و گردنه‌ شاه‌منصوری)، محور کوهرنگ-مسجد سلیمان ‌در استان چهار محال و بختیاری‌، محور سروآباد – اورومانات در استان کردستان‌، محور اندیکا – تاراز در استان خوزستان‌ و محور کاخک – فردوس در استان خراسان جنوبی‌ به دلیل شرایط نامناسب جوی و نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

* ترافیک نیمه‌سنگین در برخی مقاطع محورهای هراز و کندوان‌

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره‌ وضعیت ترافیکی جاده‌های تهران-شمال گفت: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ محور فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت و آزادراه تهران ـ شمال نشان می‌دهد.

وی از بروز ترافیک نیمه سنگین در برخی مقاطع محور چالوس مسیر جنوب به شمال‌ و ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر ‌رفت و برگشت در محدوده پلور خبر داد.

* آزادراه ‌تهران-کرج‌-تهران پرترددترین جاده کشور ‌در شبانه‌روز گذشته‌

آشوری تصریح کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه ‌تهران-کرج‌ با ۱۳۵ هزار تردد، آزادراه کرج‌-تهران با ۱۳۳ هزار تردد و آزادراه‌ کرج-قزوین با ۱۲۳ هزار تردد پرترددترین جاده‌های کشور بود.

*‌ افزایش ۷.۴ درصدی تردد خودرو در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: کل تردد ثبت‌شده جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد تعداد ۲۴۷۶ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری نسبت به روز قبل ۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۲.۲ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صبح ثبت شد.‌

* محدودیت ترافیکی جاده‌های تهران-شمال/ ممنوعیت تردد موتورسیکلت در هراز و کندوان

‌تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ بهمن در محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع ‌است.

‌در کندوان تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز و فردا از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ این دو روز ‌از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌در هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز و فردا از رودهن به سمت آمل ممنوع است، در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر و کامیون کماکان ممنوع ‌است همچنین در هراز تردد ‌تریلرها کماکان ممنوع است.

تردد کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت‌ ۶ تا ۲۴ امروز و فردا در ‌محور هراز ممنوع ‌است.

در محور تهران-فیروزکوه-قائمشهر تردد تریلر غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز و فردا ممنوع است.

‌در محور آستارا-اردبیل وبالعکس‌ تردد تریلر و کامیون غیر از مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ امروز ممنوع است.

‌در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس‌ تردد کامیون‌ها غیر از حاملان مواد ‌سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز ‌ ممنوع‌ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس