کد خبر 1461145
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
اژه‌ای: به مخلان امنیت و آرامش مردم ارفاق نکنید

رئیس قوه قضائیه: کارکنان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید ابتکار عمل به خرج دهند و بررسی کنند که با چه شیوه‌هایی می‌توانند به جلب همراهی هر چه بیشتر افراد مجموعه کمک کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای شب گذشته پنجشنبه (۱۳ بهمن) در جریان سفر بدون تشریفات به مشهد مقدس، در نشست مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه حضور یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این نشست اظهار کرد: مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با عنایت به امکاناتی که دارد و محدودیت‌هایی که با آنها مواجه هست و همچنین با عنایت به انتظاراتی که در داخل و خارج از قوه از این مجموعه می‌رود و مأموریت‌های متنوعی که برعهده می‌گیرد ، توفیقات خوبی را کسب کرده است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت : پرونده‌هایی که شما مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهید بسیار درس آموز است ؛ مگر آنها که لغزیدند افراد خوش استعداد و باسواد هم نبودند؟! اما دیدید که لغزیدند ؛ لذا باید در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باید هم از کلیت مجموعه و هم از فرد فرد کارکنان مجموعه صیانت کند، گفت : شما در حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بررسی کنید که چگونه و با اتخاذ کدام سیاست‌ها و راهبردها می‌توانید با کمترین امکانات ، بیشترین بهره‌وری و نظارت‌ها و صیانت‌ها را اعمال کنید؛ این امر نیازمند همت و انگیزه است؛ شما در این امر باید خلاقیت به خرج دهید و از صاحبنظران مشورت بگیرید.

رئیس عدلیه: صیانت و حفاظت باید علمی و بر مبانی پایدار باشد که با تغییر مدیران تغییر نکند

رئیس عدلیه تصریح کرد : صیانت و حفاظت ، عملی حرفه‌ای است و باید مبتنی بر مبانی پایدار باشد؛ به نحوی که این مبانی و اصول با تغییر افراد و مدیران ، دگرگون نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه ضمن اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، گفت : با بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های عظیم مردمی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد؛ امام بزرگوار ما و مقام معظم رهبری نیز همواره بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تاکید داشته‌اند و مشی و اصول آنان نیز مبتنی بر همین شیوه بود.

وی ادامه داد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به منظور پیشبرد مسئولیت‌های خود باید از ظرفیت‌های موجود در داخل قوه قضاییه و ظرفیت‌های سایر بخش‌های حفاظتی و اطلاعاتی و همچنین استعدادها و ظرفیت‌های مردمی به نحو مطلوب بهره گیرد.

اگر افراد مجموعه احساس کنند که حفاظت و اطلاعات در پی گرفتن نقطه ضعف آنهاست، در آنصورت نگاهشان تغییر خواهد کرد

رئیس دستگاه قضا گفت : چنانچه افراد مجموعه احساس کنند که مرکز حفاظت و اطلاعات برای کمک به آنها و نلغریدن آنهاست و رویکرد خیرخواهانه دارد، خودشان برای کمک گرفتن ، پیشقدم می‌شوند ؛ بنابراین این مقوله مهمی است که افراد مجموعه به این باور برسند که هدف شما در مرکز حفاظت و اطلاعات ، اصلاح آنهاست نه تخریب آنها؛ مجموعه باید باور کند که شما می‌خواهید از او و اسرارش صیانت کنید و از لغزیدنش جلوگیری به عمل آورید؛ اگر اینگونه شد خواهید دید که مجموعه چگونه به همکاری و استمداد طلبیدن از شما روی خواهد آورد.

رئیس عدلیه بیان داشت : اما اگر افراد مجموعه احساس کنند که حفاظت و اطلاعات در پی گرفتن نقطه ضعف آنهاست ، در آنصورت نگاهشان تغییر خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: کارکنان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید ابتکار عمل به خرج دهند و بررسی کنند که با چه شیوه‌هایی می‌توانند به جلب همراهی هر چه بیشتر افراد مجموعه کمک کنند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه طی سخنانی اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در طول کمتر از دو سال گذشته ۳ مرتبه با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه دیدار داشته و ضمن استماع مطالب مسئولان این مرکز، راهبردها و نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند که این امر نشان‌دهنده اهتمام و توجه ویژه رئیس عدلیه نسبت به مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    سایت دادگستری را برای ارسال پیام درست کنید
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 4
    مشکل اصلی افزایش پرونده های قوه قضائیه کاهش نقش مساجد است. که دلیل اصلی عدم حضور افراد در مساجد است. قبلا اگر کسی اهل نماز هم نبود برای رفع مشکلش می آمد مسجد. الآن اینطور نیست
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 4
    یک سوال خز آقای اژه ایی چرا هنوز قاتل شهید عجمیان دکتر قاتل قره حسنلو وهمسرش اعدام نشدن یاقاتل شهید کرم پور محمد قبادی یا بر غندی ویا قاتلین شهید آرمان علی وردی
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 1
    یک سوال از آقای اژه ایی چرا هنوز قاتل شهید عجمیان دکتر قاتل قره حسنلو وهمسرش اعدام نشدن
  • محمدصالح چگینی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 0
    شمابایدبطرف شفافیت مسئولین ومالیات پلکانی ازسودوام بانکی برای ازبین بردن رانت وتورم حرکت کنید اگرمسئولین انقلابی ندارید من خودم یک حقودان هستم وراضی هستم بااین ماموریت به استخدام قوه قضاییه دربیایم
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 0
      حقودان؟؟؟؟!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    4 0
    ادمی که کارکنه وجواب بده بیارید ادم عملگرا وسالم ومومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس