۷۱ درصد فرانسوی‌ها مخالفت اصلاح قانون بازنشستگی مکرون هستند

نتایج آخرین نظرسنجی موسسه Odoxa-Backbone نشان می‌دهد که ۷۱ درصد فرانسوی‌ها تظاهرات علیه اصلاحات قانون بازنشستگی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور را تایید و حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، نتایج این نظرسنجی که برای روزنامه پرشمارگان لو فیگارو انجام و امروز پنجشنبه منتشر شده است، یادآوری می‌کند که به همین میزان فرانسوی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی نسبت به موفقیت بسیج‌ها علیه این اصلاحات خوشبین هستند.

این روزنامه تاکید دارد که شهروندان فرانسوی به شکل فزاینده‌ای از تظاهرات علیه اصلاحات این قانون که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌دهد، حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی ۲ روز پس از دومین روز اعتصاب‌های گسترده علیه این قانون انجام شده است و نتایج آن افزایش پنج درصدی مخالفان دولت را نسبت به نظرسنجی پیشین نشان می‌دهد.

لو فیگارو با یادآوری اینکه نخستین اعتراض‌ گسترده علیه اصلاحات قانون بازنشستگی دولت مکرون در روز ۱۹ ژانویه سالجاری میلادی با حضور یک تا ۲ میلیون تظاهرکننده در خیابان‌های فرانسه تجلی یافت، شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز سه‌شنبه را بین یک میلیون و ۲۷۲ هزار تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تخمین زدند.

این گزارش می‌افزاید: ۸۰ درصد پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی معتقدند که این جنبش اعتراضی ادامه خواهد یافت؛ رقمی که نسبت به نظرسنجی پیشین افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور و الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در پاسخ به اعتراض‌های گسترده در این زمینه تاکید دارند که تغییر در اجرای سیاست جدید دولت قابل مذاکره نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس