کد خبر 1457534
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
.

رهبر حزب راست افراطی مجمع ملی فرانسه گفت: آفریقایی‌ها تنها قربانیان تحقیر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیستند، او همه را تحقیر می‌کند.

به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، مارین لو پِن روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ITV در سنگال، اضافه کرد: من معتقد نیستم که بتوانیم فرانسه را سرزنش کنیم اما رهبران فرانسه را قطعا.

این نماینده حزب مجمع ملی در پارلمان فرانسه با بیان اینکه مکرون با دیده تحقیر با دیگران رفتار می‌کند، اظهار داشت: آفریقایی‌ها تنها قربانیان نیستند، فرانسوی‌ها نیز قربانی می‌شوند.

لو پن ادامه داد: مکرون همه را تحقیر می‌کند، از جمله افرادی که رهبرشان است.

به گفته رهبر حزب مجمع ملی فرانسه، این اهانت تا آنجا پیش می‌رود که مکرون حاکمیت سنگال را زیر سوال می‌برد.

رئیس جمهور فرانسه که اکثریت مطلق پارلمان ملی این کشور را از دست داده است، سیاست‌های جدید در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه بازنشستگی ترسیم کرده که با مخالفت شدید شهروندان این کشور مواجه شده است.

رهبر حزب راست افراطی مجمع ملی فرانسه اواخر خرداد امسال با اشاره به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، خطاب به مکرون تاکید کرده بود که از دست دادن اکثریت مطلق این پارلمان عواقبی دارد و رئیس جمهور فرانسه باید صدای مردمش را بشنود.

درخواستی که مکرون نسبت به آن بی‌توجه بوده و برگزاری تظاهرات میلیونی پنجشنبه گذشته علیه اصلاحات بازنشستگی دولت وی، موید آن است.

مارین لو پِن: مکرون همه را تحقیر می‌کند

محبوبیت مکرون در سراشیبی سقوط

نتایج نظرسنجی موسسه Ifop که برای هفته‌نامه لو ژورنال دو دیمانش (Le Journal du Dimanche) انجام داده است، از کاهش محبوبیت مکرون و الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در پس زمینه اصلاحات بازنشستگی خبر می‌دهد.

بر اساس آمارهای منتشر شده، محبوبیت مکرون در پایین‌ترین سطح خود از زمان انتخاب مجدد در انتخابات آوریل گذشته قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی یادآوری می‌کند که میزان محبوبیت رئیس جمهور و نخست وزیر وی در ماه ژانویه به ترتیب ۲ و ۴ امتیاز کاهش یافته است.

بر این اساس، تنها ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از سیاست رئیس دولت فرانسه راضی هستند که این رقم از زمان انتخاب مجدد مکرون در انتخابات ۲۰۲۲، هفت واحد کاهش داشته است.

در این زمینه محبوبیت نخست وزیر فرانسه نیز به ۳۲ کاهش یافته که بدترین نتیجه او از زمان پیوستن به دولت مکرون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 0
    مردم فرانسه بریزند تو خیابان و مکرون را دستگیر کنند و زنده زنده آتش بزنند. این داعش پرور خیلی گستاخ شده.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    1 0
    مارین لوپن رهبر مقاومت اروپا علیه سبزهای کثیف همجنس،باز است او حامی روسیه است از،فرانسه واسکاتلند باید با انها جنگید بریتینای صغیر بدون نفت اسکاتلند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس