کد خبر 1460926
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

بهترین برنج های ایرانی را بشناسید

اگر می خواهید خرید برنج ایرانی را برای خود از قبل لذت بخش تر کنید، پس شاید خوب باشد که کمی درباره برنج های خوب ایرانی بشتر اطلاعات داشته باشید تا هنگام خرید برنج بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با دو نوع برنج بسیار با کیفیت یعنی برنج صدری و برنج فجر بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برنج صدری

خرید برنج صدری شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی باشد که می‌خواند یک برنج باکیفیت ایرانی را بخرند. برنجی که علاوه بر قیمتی که دارد کیفیت بسیار بینظیر و دلچسبی دارد که قطعا شما را راضی نگه خواهد داشت.

یکی از مرغوب ترین برنج های شمال کشور که در استان های گیلان، مازندران و گلستان کشت، داشت و برداشت می شود، برنج صدری نام دارد. در دو استان گیلان و گلستان، از آنجایی که برنج کشت دوم یافت نمی شود و همچنین دیررس بودن این محصول، برنج صدری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین برنج های ایرانی را بشناسید

اگر بخواهیم اشاره ای به تاریخچه این برنج داشته باشیم، می توانیم بگوییم که در زمان ناصرالدین شاه، این محصول برای اولین بار وارد ایران شد. در آن زمان، میرزا آقاخان نوری مسئول صادرات کشور بود. او چند نفر را مامور کرد تا به دنبال تخم چغندر و برنج در کشورهای آسیای شرقی باشند. هدف وی از این کار این بود که بتواند این محصولات را در شمال کشور ایران پرورش دهد.

این برنج که در کشور هندوستان به برنج صدراعظمی معروف بود، سرانجام وارد کشور ایران شد و به خوبی نیز در خطه شمال کشور پرورش یافت. در حال حاضر این محصول به نام صدری معرفی می شود و در بسیاری از فروشگاه ها نیز با عنوان برنج صدری ارزان برای فروش عرضه می شوند

برنج فجر

این برنج نیز طرفداران خاص خودش را دارد. برنجی که قیمت بسیار مناسبی در بین برنج های ایرانی دارد و کیفیت آن نیز بسیار مرغوب است. برای اینکه این برنج را نیز بیشتر بشناسید در ادامه با ما همراه باشید. زیرا قطعا هنگام خرید برنج فجر این اطلاعات به دردتان می‌خورد.

برنج فجر یک برنج ایرانی است که از طریق اصلاحات ژنتیکی روی بذر دانه‌های باکیفیت برنج به وجود آمده است. ظاهر دانه برنج فجر بیشتر شبیه برنج طارم فریدونکنار است. دانه‌های برنج فجر کشیده و خنجر مانند هستند؛ اما این برنج جز برنج‌های دانه‌ریز محسوب می‌شود. البته بعد از پخت این برنج به میزان زیادی قد می‌کشد. دانه برنج فجر ممکن است در یک طرف دارای کمی فرورفتگی باشد و در طرف دیگر دارای انتهای باریک و نازکی است.

بهترین برنج های ایرانی را بشناسید

اگر برنج فجر اصلی باشد رنگ آن سفید مایل به کرم است و یک دانه روغنی دارد؛ اما اگر برنج تقلبی باشد دانه‌های آن شفاف است؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید برنج فجر علاوه بر قیمت برنج فجر به مشخصات ظاهری آن نیز توجه داشته باشید. طول دانه برنج فجر حدود ۸ میلی‌متر است و رنگی روغنی مایل به کرم دارد. اگر با استفاده از ترفندهای خاص پخت برنج فجر این برنج را آماده کنید، طول دانه برنج فجر به ۱۰ میلی‌متر می‌رسد. بهتر است بدانید که ازلحاظ ظاهری شلتوک برنج فجر فریدونکنار زردرنگ است؛ اما گاهی ممکن است رنگ شلتوک سفید مایل به کرم باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس