کد خبر 1460806
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
نرخ جدید معاینه فنی اعلام شد

هیات دولت با پیشنهاد وزارتخانه‌های کشور و راه مبنی بر تعیین و تعدیل نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موافقت کرد.

به گزارش مشرق، هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی مبنی بر تعیین و تعدیل نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موافقت کرد.

براساس مصوبه هیات وزیران، نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی ماشینی (مکانیزه) خودروها و موتورسیکلت‌ها به شرح زیر تعیین شد:

نرخ آزمون‌های آلایندگی و ایمنی برای خودروهای سبک بنزین سوز و دوگانه سوز (۹۲ هزار تومان)، برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازوئیل سوز و گازسوز (۱۱۹ هزار تومان) و برای موتورسیکلت های بنزین سوز (۲۲ هزار تومان)

نرخ بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز (به جز مخزن) برای خودروهای سبک دوگانه سوز و خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازسوز (۲۴ هزار تومان)

نرخ بازرسی چشمی مخزن گاز طبیعی فشرده CNG (بدون باز کردن) به ازای هر مخزن برای خودروهای سبک دوگانه سوز و خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازسوز (۲۸ هزار تومان)

همچنین به موجب مصوبه دولت، نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها برای هر بار مراجعه بعدی ظرف ۱۵ روز پس از مراجعه اول، به شرح زیر تعیین شد:

خودروهای سبک: تا دو آزمون (۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان)، سه آزمون و بیشتر (۳۰ هزار تومان)

خودروهای نیمه سنگین و سنگین: تا دو آزمون (۲۲ هزار تومان)، سه آزمون و بیشتر (۳۳ هزار تومان)

موتورسیکلت ها: (۳ هزار و ۹۰۰ تومان)، سه آزمون و بیشتر (۶ هزار تومان)

در صورت گذشت بیش از ۱۵ روز مهلت تعیین شده پس از مراجعه اول و انقضای آن، مراجعه بعدی به عنوان اولین مراجعه محسوب می‌شود.

همچنین مراکز معاینه فنی باید از دریافت هر مبلغی بیشتر از نرخ‌های مذکور، با توجه به لحاظ همه کسورات قانونی در آنها خودداری کنند.

اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان ایلام

با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۳۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای به منظور جبران خسارات وارده به بخش های مسکونی و تأسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل دی ماه سال ۱۴۰۰ در بخش کلات مورموری در استان ایلام اختصاص یافت.

اعتبار مذکور شامل اعتبار بلاعوض جهت احداث یک واحد مسکونی روستایی تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر ۱۲۵ واحد مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین ۲۹۲ واحد لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه ای) واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای جهت مرمت راه های روستایی و زیرساخت های حیاتی (مرمت پل ها و راه ها و کانال مسیل روستا) تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

علاوه بر اعتبار یاد شده، مبلغ ۱۲۷ میلیارد و یکصد میلیون ریال (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی با راهبری بانک مرکزی به منظور جبران خسارات وارده به مناطق مسکونی ناشی از سیل دی ماه سال گذشته در بخش کلات مورموری واقع در استان ایلام با ضمانت زنجیره ای پرداخت می‌شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام موظفند ضمن نظارت فنی واجرایی برروند انجام بازسازی، گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمانهای برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

همچنین به موجب این مصوبه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام موظفند ضمن نظارت فنی واجرایی برروند انجام بازسازی، گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

هیات وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح های مربوط تعیین کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 0
    ههعع
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    14 0
    تورم کاهش یافته 45هزارتومن 92هزارتومن
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 9
      به نظرت بعد چند سال مبلغ زیادی اضافه شده!!!!!!!
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      2 0
      آقای بعد از چندسال - دولت مستقیما بانرخها دارند از قدرت عمومی سوء استفاده می کنند مردم تحمل این گرانیها را ندارند - دست بردارند - مگر این قدر جفا در مال مردم صحیح است - هردولت از هر جنس و قماش نمی توانند بروند کنار -البته آقای دکتر رئیسی را ملت قبول دارند و دولت توانائی است اما این دستهای فتنه گر را که همان نفوذی های مخرب هستند از تن دولت قطع کنند.
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      به اون برادری که پاسخ داده،نرخ معاینه فنی و تعویض پلاک و کلا خدمات(گذرنامه و خروج از کشور و پیشخوان و و و و)هرسال اعلام میشه توی بودجه سال بعد.امسال۴۸۰۰۰بود
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    8 0
    در تصایح مشکینی نقل شده است؛ نبی گرامی اسلام می فرمایند: هرگاه مصدر نشینان دولتی دستشان بدون ترس به اموال مردم دراز شود سه بلا آن جامعه را دربر می گیرد: گرانی- قحطی - خشکسالی
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    6 0
    قبلا که ۴۸۰۰۰ تومان بود الان شده ۹۲۰۰۰ تومان،، یعنی نزدیک ۹۰ در صد افزایش ،، عجب ،، پس تورم از نظر خود دولت ۹۰ درصده نه ۴۵ درصد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس