اسماعیلی: رئیس جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش بوده و معتقد است که جامعه ایرانی یک جامعه عفیف است.

به گزارش مشرق، محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از امروز نمایشگاه مهمی در تهران به نام خانواده خوب برپا می شود که در این نمایشگاه با توافقی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داشتیم، از تولیدکنندگان البسه مناسب که تولیداتشان با رویکردهای فرهنگی متناسب است، حمایت ویژه خواهد شد.

وی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای حمایت از خریداران البسه های مناسب خبر داد و گفت: این مجموعه ها در استانها نیز راه اندازی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آقای رئیس جمهور به بنده دستور دادند که در این زمینه در موضوع فعال سازی رویکرد فرهنگی دولت به موضوعات اجتماعی نظیر پوشش عمل کنیم و ما هم برنامه مفصلی داریم که در حال اجرا هستیم.

تشکیل قرارگاه زیست عفیفانه

اسماعیلی تاکید کرد: شخص رئیس جمهور و دولت معتقدند که مساله حجاب یک مساله فرهنگی و اجتماعی است و این مساله جز راه فرهنگی و اجتماعی راه دیگری برای مدیریت ندارد؛ آقای رئیس جمهور مخالف رویکرد سیاسی و امنیتی با موضوع پوشش بوده و معتقد جامعه ایرانی یک جامعه عمیقا عفیف است و اگر هم جایی اخلالی داریم باید با رویکرد فرهنگی برخورد کنیم و لذا این موضوع در مجموعه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازماندهی شده و کارهای ایجابی نظیر همین نمایشگاه خانواده خوب در همین راستاست.

وی افزود: تمام تلاش دولت انقلابی این است که با نگاه فرهنگی با پدیده های فرهنگی توضیح دهیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاههای فرهنگی اعم از دولتی و خارج از دولت در این مجموعه عضو هستند که نظیر شورای فرهنگ عمومی فعالیت دارد، اظهار داشت: قرارگاه زیست عفیفانه در قالب یک کار جمعی فشرده شکل گرفته است و ابعاد فعالیت آن به تدریج گسترده خواهد شد.

اسماعیلی افزود: اگر می خواهیم برخی از مشکلات حل شود باید به صورت جدی در حوزه فرهنگ و هنر مجموعه های دلسوز وارد شوند.

به اختلاف عوامل تولید با تهیه کننده فیلم ورود نمی کنیم

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حواشی پیش آمده راجع به نمایش یک سریال در یکی از پلتفرم های پخش فیلم و سریال با صدا و سیما اظهار داشت: از نظر همه عرف و قوانین موجود در حوزه هنری، تهیه کننده مسئول یک اثر هنری است و ما وارد جزئیات اختلافات مربوط به عوامل و تهیه کننده نمی شویم.

اسماعیلی ادامه داد:‌مطمئن هستم که دوستان ما در صدا و سیما هم همین نظر را دارند و اتفاق نظر داریم که موضوع شبکه نمایش خانگی یک فرصت برای حوزه فرهنگ و هنر است و به شدت حامی تقویت آنها هستم.

وی افزود: در عین حال همه باید تابع قانون عمل کنیم؛ گلایه سازمان صدا و سیما در این خصوص نیز ناشی از عدم اجرای قانون بود.

وی با این توصیه به فعالان فرهنگی و هنری که قانون را رعایت کنند، اظهار داشت: اگر جایی نقص قانون وجود دارد ما باید جبران کنیم تا تکلیف فعالان این بخش روشن شود.

اسماعیلی درباره اظهار نظر یکی از فعالان سیاسی درباره هنرمندان که در فضای مجازی پخش شده است، گفت: بر اساس بررسی ها مشخص شد که فایل منتشر شده، تقطیع شده است؛ من گفتم یک پیکیری قضایی و حقوقی شود که مساله روشن شود؛ گوینده نیز عذرخواهی کرد و توضیح داد و توضیحاتی که ارایه کرد، مقبول جامعه هنری واقع شد.

وی تاکید کرد: ما دنبال ایجاد وحدت و همگرایی بین اهالی فرهنگ و هنر هستیم و امیدواریم دیگر از این سوءتفاهم ها بوجود نیاید.

اختتامیه شعر فجر جمعه برگزار می شود

وزیر فرهنگ با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در برگزاری جشنواره های فجر گفت: جشنواره تئاتر، شب گذشته به پایان رسید و رسانه‌ها شاهد بودند که چه شور و شوق و شعف فوق‌العاده‌ای حاکم بود و چطور مردم، جوانان و اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع استقبال کردند.

وی با بیان اینکه از امروز جشنواره فیلم فجر هم آغاز می‌شود، افزود: اختتامیه جشنواره شعر فجر نیز روز جمعه - ۱۴ بهمن - برگزار می شود.

وزیر فرهنگ یادآور شد، برای جشنواره فیلم فجر بیش از ۱۴۰ مهمان خارجی از شخصیت های برجسته سینمایی دنیا خواهیم داشت و برای این دوره از ۷۰ کشور آثاری ارسال شده بود که تعدادی به مرحله داوری رسیده است.

اسماعیلی به برگزاری نمایشگاه فناوری های نوین در حوزه تولید محتوا و بازی های رایانه ای در هفته آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ بهمن در مصلی تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس