از بهای بی‌جای فدراسیون تا دست بی‌نمک کی‌روش برای مدافع ناسپاس

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در اقدامی عجیب به پست خداحافظی کی‌روش واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش روز گذشته با انتشار یک پست اینستاگرامی جدایی خود از تیم ملی فوتبال کشورمان را تایید کرد و به این ترتیب دومین دوره حضور مرد پرتغالی روی نیمکت ایران با حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ثبت آمار ۳ برد، یک تساوی و ۳ باخت به اتمام رسید.

کی‌روش در شرایطی به ایران بازگشت و جانشین اسکوچیچ شد که بسیاری به حق انتظار داشتند وی بتواند پس از ۳ دوره با تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. این انتظار با کسب برتری مقابل تیم‌ بزرگی مثل اروگوئه و کسب تساوی برابر سنگال، قهرمان آفریقا از کارلوس بیشتر هم شد اما ناگهان ورق برگشت.

از بهای بی‌جای فدراسیون تا دست بی‌نمک کی‌روش برای مدافع ناسپاس

اعلام فهرست ۲۵ نفره برای حضور در جام جهانی و اعزام کردن چهار دروازه‌بان به دوحه و خط زدن نفرات آماده‌ای مثل محمد محبی و امید نورافکن، جزء عجایب لیست پرهیاهوی تیم ملی بود که هنوز هم پاسخ روشنی برای آن پیدا نشده است‌.

با این وجود ملی پوشان کشورمان در شرایطی که تیم ملی از هفته‌ها قبل از جام جهانی با توطئه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی مواجه شده و تحت تاثیر جوسازی های سیاسی معاندین قرار داشتند، راهی قطر شدند و از قضا بازی اول مقابل انگلیس را هم به بدترین شکل ممکن و شکست سنگین ۶ بر ۲ به اتمام رساندند.

بیشتر بخوانید:

درگیری کی‌روش و ۲ ملی‌پوش بعد از باخت به انگلیس

البته در این شکست پرگل نباید از ارنج و تاکتیک عجیب کی روش نیز بی‌تفاوت عبور کرد. اتخاذ سیستم غلط و تغییر در عناصر هافبک دفاعی و مدافعان میانی تیم ملی در شرایطی که نفراتی مثل روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی و مجید حسینی کاملا از روزهای رویایی جام جهانی ۲۰۱۸ فاصله گرفته بودند، نیمکت نشین کردن محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل زاده که در سال‌های اخیر مدافعان اصلی تیم ملی بودند در کنار استفاده از علی کریمی که کمتر کسی آخرین حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی را به یاد داشت، با مصدومیت نا به هنگام علیرضا بیرانوند تکمیل شد تا تیم ملی در روزی منحوس، سخت‌ترین شکست خود در ادوار جام جهانی را متحمل شود.

از بهای بی‌جای فدراسیون تا دست بی‌نمک کی‌روش برای مدافع ناسپاس

این اتفاق شوم در بازی با ولز به دلیل استفاده از ترکیب معقول تر جبران شد و ایران در یکی از بهترین و ماندگارترین دیدارهای تاریخ فوتبال ملی با نتیجه ۲ بر صفر از سد گرت بیل و هم‌ تیمی‌هایش گذشت تا برای رقم زدن صعود فقط به یک مساوی مقابل آمریکا نیاز داشته باشد.

با این وجود تیم ملی برابر یانکی‌ها هیچ نشانی از فروغ دیدار با ولز را نداشت و در نهایت یک بر صفر مغلوب شد تا تیغ تیز انتقادات بار دیگر به سمت مرد پرتغالی گرفته شود.

درست ۶۲ روز پس از این حذف تلخ و در شرایطی که در ماه‌های اخیر اخبار زیادی درخصوص احتمال تمدید قرارداد یا قطع همکاری کی‌روش با ایران منتشر می‌شد ، وی جدایی‌اش از تیم ملی را تایید کرد.

لحظاتی پس از انتشار این پست، محمد حسین کنعانی‌زادگان با استفاده از عبارت " تو به ایران خیانت کردی نه به من و شجاع" به خداحافظی CQ واکنش نشان داد.

از بهای بی‌جای فدراسیون تا دست بی‌نمک کی‌روش برای مدافع ناسپاس

به کار بردن چنین عبارتی توسط بازیکنی که بخش عمده‌ای از زندگی حرفه‌ای خود را مدیون کی‌روش است، مصداق بارز نمک خوردن و نمکدان شکستن است. شاید بتوان از سرمربی سابق تیم ملی به دلیل اینکه به جز نیمه دوم بازی با انگلیس، از کنعانی‌زادگان در طول جام بیست و دوم استفاده نکرد توضیح خواست اما لقب "خائن به ایران" دادن به فردی که در ایام جام جهانی بارها مقابل سوال‌های غیر فوتبالی و سیاسی رسانه‌های بین المللی به حمایت از کشورمان پرداخت و البته سهم بزرگی در رشد فوتبالی همین بازیکن داشت، ناسپاسی بزرگی است.

حسین کنعانی که جدا از رشد فوتبالی از لحاظ اخلاقی در سال‌های اخیر سیر نزولی را پیش گرفته مثل اینکه اردوی تیم ملی را به محلی برای خوشگذرانی‌های غیراخلاقی اش تبدیل کرده یا به عنوان یک ملی‌پوش در خیابان خطاب به یک هم وطن الفاظ دور از شان به کار می‌برد اما به دلیل ضعف عملکردی مدیران فدراسیون به صورت درستی جریمه نمی‌شود، نباید روزهایی را از یاد ببرد که پس از دو بار پارگی رباط صلیبی، زیرنظر کی‌روش و دستیارانش بار دیگر توانست به فوتبال بازگردد و در ادامه پس از درخشش در چند بازی تیم منحل شده ماشین‌سازی، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پیراهن مقدس ایران را در ترکیب اصلی بپوشد تا در نهایت با اشتباه وحشتناک خود روی صحنه گل اول ژاپن، زمینه حذف ایران در نیمه نهایی آن مسابقات را فراهم کند.

از بهای بی‌جای فدراسیون تا دست بی‌نمک کی‌روش برای مدافع ناسپاس

هرچند حسین کنعانی در این مورد هم مثل بسیاری از رفتارهای سال‌های اخیرش ثابت کرد ماهی گرفتن از آب گل آلود را به خوبی بلد است اما بهتر بود برای تسکین حضور نداشتن خود در ترکیب تیم ملی، نگاهی هم به رفتار و گفتار امید نورافکن می‌کرد. بازیکنی که پس از بازی استقلال مقابل سپاهان پس از ماه‌ها در خصوص خط خوردن خود از لیست تیم ملی در جام جهانی به حرف آمد و در کمال متانت گفت: «من از این بُعد نگاه می‌کنم که کی‌روش مرا در ۱۸ سالگی به تیم ملی دعوت کرد. به تصمیمی که گرفته شده است، احترام می‌گذارم، حتی اگر برایم سنگین باشد. روزهای سختی را سپری کردم، ولی پس از آن تمریناتم را شروع کردم و مورایس با من صحبت کرد. در واقع او خیلی به من کمک کرد. در تنهایی به خودم می‌گویم به تصمیم که کی‌روش گرفت، احترام می‌گذارم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    6 0
    بله نمک نشناس هست مطمن باش هیچوقت اسکوچیچ تورو از ماشین سازی دعوت نمیکرد یادمون نرفته بازی با ژاپن
  • حمید IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    نورافکن الاستقلالی خیانتکار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس