کد خبر 1460402
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
آلمان

شماری از مردم آلمان در اعتراض به تصمیم این دولت برای ارسال تانک به اوکراین، به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت شعار دادند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از مردم آلمان با حضور در خیابان‌های شهر نورنبرگ علیه تصمیم دولت این کشور برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین اعتراض کردند و شعار سردادند.

در ادامه کمک‌های مداوم آمریکا و کشورهای اروپایی به ارتش اوکراین، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پیش از این اعلام کرده بود که این کشور به‌زودی ۱۴ تانک «لئوپارد» را تحویل ارتش اوکراین خواهد داد.

با تداوم جنگ اوکراین و به تبع هزینه‌های بالای آن برای اعضای ناتو، در هفته‌های اخیر شعارهای ضدناتو و ضدجنگ در خیابان‌های آمریکا و اروپا کم‌کم شنیده می‌شود. هفته پیش نیز شبکه تلویزیونی «اولوسال کانال» با انتشار تصاویری اعلام کرد «اتحادیه جوانان ترکیه» با برگزاری تجمعی در آنکارا خواستار خروج ترکیه از سازمان نظامی ناتو شد.

پیش از این نیز، صدها نفر از مردم آمریکا در اعتراض به حمایت نظامی و مالی ناتو و دولت آمریکا از اوکراین تجمع کردند. معترضان خواستار توقف فوری حمایت‌های مالی دولت بایدن از جنگ در اوکراین و اختصاص این پول‌های کلان به خدمات اجتماعی مانند آموزش و مسکن در خود آمریکا شدند.

بنا برگزارش رسانه‌های آمریکا، دولت این کشور از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک مالی و نظامی کرده است.

پیش از این در ۲۲ آذرماه اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» یا (CSIS)، میزان کل کمک‌های تاکنونی دولت آمریکا به اوکراین را بررسی و منتشر کرد. طبق برآورد این اندیشکده کمک‌های آمریکا به اوکراین در سه بخش نظامی، دولتی، و بشردوستان در گذر ۹ ماه گذشته جنگ را نشان می‌دهد. براساس این تصاویر، واشنگتن تاکنون در بخش نظامی ۶۰ میلیارد دلار، در بخش دولتی ۲۷ میلیارد دلار و در بخش کمک‌های بشردوستانه ۱۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده؛ این میزان کمک یا محقق شده و یا تصویب شده و در آینده به اوکراین می‌رسد.

در سوم دی‌ماه نیز مجلس نمایندگان آمریکا، یک بسته کمک مالی و نظامی ۴۵ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    همین چند نفر؟!!!
    • ح IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      قبول کن از شما آشوب گرها بیشتر هستن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس