کد خبر 1459689
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
فرناندز آب پاکی را روی دست شولتز ریخت؛ آمریکای لاتین به اوکراین سلاح نمی‌دهد

رئیس‌جمهور آرژانتین تأکید کرده که هیچ‌یک از کشورهای آمریکای لاتین قصد عرضه تسلیحات به اوکراین برای نبرد با روسیه ندارند.

به گزارش مشرق، «آلبرتو فرناندز» رئیس‌جمهور آرژانتین روز گذشته (شنبه) تصریح کرد که کشورش و دیگر کشورهای آمریکای لاتین برنامه‌ای برای ارسال هرگونه تسلیحات به اوکراین ندارند.

فرناندز روز شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان که در حال حاضر در یک سفر رسمی در آرژانتین به سر می‌برد، گفت: «آرژانتین و آمریکای لاتین چنین کاری نمی‌کنند و قصد ارسال تسلیحات به اوکراین یا دیگر مناطق درگیری ندارند».

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر، صلح در اوکراین برقرار شود و درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین به پایان رسد.

رئیس‌جمهور آرژانتین در حالی از عدم تمایل کشورهای آمریکای لاتین برای ارسال تسلیحات به اوکراین خبر داده است که آلمان از سوی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته تا تسلیحات به ویژه تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال کند اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که برلین نگران است که این کمک‌های یکجانبه به کی‌یف با اقدامات تلافی‌جویانه روسیه مواجه شود.

کشورهای غربی از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، در حال ارائه حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی به کی‌یف و تشدید فشارها علیه مسکو هستند و این روند همچنان ادامه دارد. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت و بارها گفته که این اقدامات به معنای مشارکت مستقیم در جنگ علیه مسکو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 0
    ایران باید باید موشک های بالستیک ضد کشتی و نقطعه زن با برد بالای 500 کیلومتر به ارژانتین بدهد
  • سید فروزان CH ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    حتما المان فروشنده سلاح برای کشورهای امریکای لاتین است ،به بهانه ارسال کمک ،قصد دارد انبارهای این کشورها خالی تا تسلیحات جدید بفروشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس