رونمایی از حریف جدید حسن یزدانی در زاگرب/ ادامه دوئل های بی پایان ایران و آمریکا در کشتی آزاد

رقابت‌های کشتی زاگرب باردیگر میدان رقابت نمایندگان ایران و آمریکا خواهد بود.

به گزارش مشرق، وبگاه آمریکایی FLO Wrestling در آستانه مسابقات کشتی «آزاد زاگرب» که اولین رویداد رنگینگ‌دار سال جدید میلادی است، به جذاب‌ترین رقابت‌های کشتی‌گیران این کشور در این مسابقات که از فردا (اول فوریه- دوازدهم بهمن) تا پنجم فوریه برگزار می‌شود، نگاهی انداخته است.

اول فوریه- وزن ۸۶ کیلوگرم- زاهد والنسیا و حسن یزدانی

«زاهد والنسیا» نام خود را به‌عنوان دومین کشتی‌گیر برتر آمریکا پس از «دیوید تیلور» ثبت کرده است. به صورت مشابه، «حسن یزدانی» هم پس از تیلور دومین کشتی‌گیر برتر جهان است. حالا سوال این است که آیا والنسیا می‌تواند یزدانی را به چالش بکشد؟

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد والنسیا آماده است. اول اینکه والنسیا در اولین فینال مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا با تیلور ۴-۲ نتیجه را به او واگذار کرد اما یزدانی به او در مسابقات جهانی ۷-۱ باخت. والنسیا همچنین یک سال است به یک حریف بین‌المللی نباخته است و آخرین شکست او مقابل «آمانولا رسولوف» روس در مسابقات «یارگین» ۲۰۲۲ بود. والنسیا پس از آن نشان داد از لحاظ دفاعی و استقامت پیشرفت زیادی کرده است؛ چیزهایی که او برای جدال با یزدانی به آن‌ها نیاز دارد.

رسولوف کشتی‌گیر فوق‌العاده تدافعی است اما یزدانی دوست دارد خیلی سریع کار کند و در موقعیت‌های مختلف کشتی بگیرد. والنسیا برتری‌هایی به نسبت یزدانی دارد اما یزدانی مطمئناً در این رقابت، دست بالاتر را دارد ولی انتظار می‌رود والنسیا تا لحظه آخر در مسابقه باشد.

دوم فوریه- وزن ۷۹ کیلوگرم- چنس مارستلر و علی سوادکوهی

«علی سوادکوهی» برتر از هر کشتی‌گیری، بهترین پیروزی‌ها را در جهان در سه ماه گذشته به نام خود ثبت کرده است. سوادکوهی، «محمد نخودی» دارنده مدال نقره جهانی و همچنین «زائوربک سیداکوف» قهرمان جهان و المپیک را در ماه نوامبر شکست داد. او پس از این پیروزی‌ها، به اولین کشتی‌گیر ایرانی تبدیل شد که «جوردن باروز» را شکست می‌دهد. او پس از تساوی ۶-۶ با باروز در مسابقات جهانی، او را شکست داد.

چرا سوادکوهی در تیم سال گذشته ایران در جام جهانی نبود؟ جواب: چنس مارستلر. سوادکوهی پس از شکست‌دادن هم‌وطن خود، محمد نخودی در آغاز دور مسابقات رنکیگ‌دار تونس، شانس اول حضور در تیم ملی ایران بود. تنها چیزی که سوادکوهی برای کسب مدال طلا نیاز داشت، شکست مارستلر بود اما مارستلر در دور بعدی، سوادکوهی را با نتیجه ۹-۶ شوکه کرد. پس از آن به دلیل اینکه بازی‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد، مارستلر به نخودی باخت و سوادکوهی از دور رقابت‌ها حذف شد. نخودی در تونس به مدال طلا رسید و سوادکوهی در تیم ملی در مسابقات جهانی قرار نگرفت.

از آن زمان، سوادکوهی به نظر آماده است تا جایگاه خود در تیم ملی را پس بگیرد اما مارستلر هم جایگاه خود در وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی آمریکا را تثبیت کرده است. مارستلر به صورت غیرمنتظره‌ای «جوردن باروز» را در دومین فینال مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا شکست داد و در طول سال‌های گذشته به پیشرفت پایدار خود در کشتی آزاد ادامه داده است. اما آیا مارستلر می‌تواند دوباره سوادکوهی را شکست دهد و ثابت کند آماده چالش جام جهانی است؟ رویارویی احتمالی آن‌ها در زاگرب در پاسخ به این سوال، کمک بزرگی خواهد کرد.

دوم فوریه- وزن ۱۲۵ کیلوگرم- هیدن زیلمر و امیر زارع

«امیر زارع» تنها با ۲۲ سال سن، سوپراستار بعدی ایران است. او با یک مدال برنز در المپیک توکیو خیلی زود وارد صحنه شد و پس از آن هم مدال طلای جهان در اسلو در سال ۲۰۲۱ را کسب کرد. زارع در اسلو، دو کشتی‌گیر افسانه‌ای به نام‌های «گنو پتریاشویلی» گرجستانی و «طاها آکگل» ترکیه‌ای را شکست داد. زارع در سال ۲۰۲۲ یک ناکامی داشت که به آکگل باخت و به مدال برنز رسید. به هر حال زارع ثابت کرده همانند گذشته، برای کسب قهرمانی‌ها، خواهد جنگید.

برخلاف زارع که خیلی زود نام خود را مطرح کرد، سال‌ها طول کشید تا «هیدن زیلمر» جایی را در تیم ملی آمریکا برای خود دست‌وپا کند. پس از رقابت ۶ ساله در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی، زیلمر در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا که در سه فینال برگزار می‌شود، موفق شد همه را شگفت‌زده کند و «نیک گویازدوفسکی» را شکست دهد.

زیلمر در پی حضور در تیم ملی آمریکا و پس از متحمل‌شدن شکست‌هایی برابر پتریاشویلی، دارنده سه مدال طلای جهان و همچنین فرد عنوان‌داری مانند «مونختورین لخاگواگرل» از مغولستان، به پیشرفت خود ادامه داده است. زیمر در مقابل زارع آزموده خواهد شد و این فرصت مناسبی برای اوست تا ثابت کند عملکردش در فینال انتخابی تیم ملی آمریکا یک اتفاق نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    22 0
    به امید قهرمانی حسن یزدانی پهلوان با دعای خیر مردم.ان شالله
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    5 1
    تنها رقيب يزداني تيلور است و وسلام
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    4 0
    مااشالله به حسن یزادنی سلطان۲۹۸۷۷
  • یعقوب IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 0
    سلام نمی‌دانم سر دبیر یا کسی که این مطلب رو نوشته ولی اینقدر حالیم هست بعد از این هم سال روی تشک که امثال ایشون نقش خیلی مخربی در باختهایی که بیشتر از جو حاکم بر پهلوانمان داشته و اکنون نیز قصد همین کارو دارند تا کی چوب وطن فروشی را بخوریم ....
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    ساعت چنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس