کد خبر 1460189
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
چرا توقف عرضه خودرو در بورس کالا درست نیست؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بین اعضای شورای رقابت در مورد عرضه خودرو در بورس اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز به جمع بندی نرسیده‌اند.

به گزارش مشرق، مجید عشقی در جمع خبرنگاران در مورد عرضه خودرو در بورس، گفت: در بحث خودرو در حال رایزنی با شورای رقابت هستیم تا دستورالعملی که می‌نویسد به نحوی باشد که طبق بقیه کالاها مثل محصولات پتروشیمی، فولادی و … که شورای رقابت به آنها وارد شد، بخشی هم دیده شود که در بورس عرضه شود.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، عرضه خودرو در بورس جزئیات زیادی دارد و شورای رقابت هنوز وارد جزئیات نشده و کلیات را تصویب کرده است و احتمالاً این موضوع طول می‌کشد اما در حال پیگیری هستیم تا در نهایت صنعت آسیب نبیند و بتواند با قیمت‌های بازار محصولات خود را بفروشد.

او در مورد توقف عرضه در بورس می گوید: سعی داریم دغدغه‌های شورای رقابت را حل کنیم و تلاش می‌کنیم به نحوی شود که مقررات شورای رقابت هم نقض نشود ولی امیدواریم عرضه‌ها شروع شود و شاید یکی دو هفته دیگر آغاز شود.

عشقی گفت: یکی دو تا از خودروها که شورای رقابت نسبت به آنها موضع داشت عرضه فعلاً صورت نمی‌گیرد اما در مورد سایر خودروها عرضه خواهیم داشت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: در شورای رقابت هم در مورد عرضه خودرو در بورس اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز به جمع بندی نرسیده اند.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس اظهار کرد: ریسک‌های خاصی برای خودروهای وارداتی متصور هستیم و اگر در بورس فروخته شود و به موقع تحویل نشود مشکل ایجاد می‌شود و ما در حال رایزنی با مسئولان واردات هستیم تا ریسک را مدیریت کنیم.

عشقی گفت: اگر مدلی تعریف شود که ریسک تحویل از بین برود عرضه خودروهای وارداتی در بورس آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    4 0
    به جمع بندی نرسیدن که خودروی 300 تومنی شده 500 تومن
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      4 1
      اوضاع کنونی خودرو رو دیگه نمیتونن ربط به دولت قبل بدن خدا روشکر.وزیر صمت هر چی وعده خودرویی داد دروغ از آب دراومد.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 1
    قیمت خود رو در کارخانه با بورس یک دوم قیمت است تحت عنوان بورس هم ازتوبره می خورند هم از اخور. خودروساز دو برابرقیمت می فروشد دولت دوبرابر در امد از مالیات دربورس و مالیات از کارخانه در امد دارد دست اخر هم به شعور مردم توهین می کنند و میگویند ده بیست میلیون تومان ارزانتر از بازار بدست مردم میرسد
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    فایده ای نداره تا وقتی عرضه بیشتر از تقاضا نشه و نظارت سخت بر واردکننده و تولید کننده نشه، ساختار های خودروسازها اصلاح نشه عناوین استخدامی که نیاز نیست حذف بشه و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس