کد خبر 1459287
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
وعده غرب به اوکراین برای ارسال ۳۲۱ تانک

«وادیم اوملچنکو» سفیر اوکراین در فرانسه خبر داد که حامیان کی‌یف وعده دادند که در مجموع ۳۲۱ دستگاه تانک به این کشور برای جنگ با روسیه می‌دهند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اظهارنظرها درباره تصمیم آمریکا و آلمان برای ارسال تانک به اوکراین ادامه دارد، سفیر کی‌یف در پاریس درباره وعده حامیان اوکراین برای دادن تانک توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری رویترز گزارشی درباره مصاحبه روز جمعه (دیروز) «وادیم اوملچنکو» سفیر اوکراین در فرانسه با شبکه تلویزیونی فرانسوی «بی‌اف‌ام» اعلام کرد که قرار است در مجموع ۳۲۱ دستگاه تانک به اوکراین داده شود.

این مقام اوکراینی تصریح کرد: «تا به امروز بسیاری از کشورها به طور رسمی موافقت خود را برای تحویل ۳۲۱ تانک به اوکراین تایید کرده‌اند. شرایط تحویل برای هر مورد متفاوت است و ما در اسرع وقت به این کمک نیاز داریم».

سفیر اوکراین در فرانسه درباره اینکه هر کشوری قرار است چه تعداد تانک به اوکراین بدهد، اظهارنظر صریحی انجام نداد.

آمار وادیم اوملچنکو درباره شمار تانک‌های وعده داده شده توسط حامیان اوکراین در شرایطی مطرح شده که پنجشنبه هفته گذشته دولت‌های آمریکا و آلمان اعلام کردند که به اوکراین تانک خواهند داد.

اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک، با واکنش تند مقامات مسکو مواجه شده و آنها هشدار داده‌اند که این تانک‌ها در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهند سوخت.

مسئولان ارشد کشورهای کانادا و اسپانیا هم بعد از اعلام تصمیم آمریکا و آلمان خبر دادند که به اوکراین تانک می‌دهند اما «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه خبر داد که پاریس هنوز در این باره تصمیم نگرفته است.

بنا بر گزارش روزنامه فرانسوی «لوموند»، فرانسه تانک کافی برای ارسال به اوکراین ندارد. به نوشته این رسانه، فرانسه در حال حاضر تنها ۲۲۶ تانک «لکلرک» در اختیار دارد که بر اساس گفته ستاد مشترک ارتش فرانسه، این تعداد بسیار محدود هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 2
    بمب کوچک هسته ای به محل تخلیه و پارک این تانک ها بهترین جوابه
  • ح IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 1
    اگر ناتو پشت اکراین نبود اکراین نفس هم نمی‌توانست بکشد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس