کد خبر 1459114
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

یکم. خانواده رفوگران را خیلی ها به درستی به "خودکار بیک" و "مداد سوسمار نشان" می شناسند. خانواده ای که سالیان سال در حوزه تولید لوازم تحریر فعال بوده اند.

شاید تاریخی ترین بخش زندگی این خانواده مربوط به دادخواهی شان نزد رهبری انقلاب است. زمانیکه به جهت فشار برخی سازمان های دولتی در حوزه تولید، مجبور شدند شکایتی به دفتر رهبری بنویسند. حضرت آقا نیز بعد از خواندن نامه رفوگران به آقای ناطق نوری می نویسد: "خدا کند اینگونه که اینها(خانواده رفوگران) می گویند درست نباشد. والا وای بر من، وای برما. اگر این درست باشد اگر این ظلم ها در کشور درست باشد در قیامت چه پاسخی خواهیم داد؟"

این ماجرا را آقای ناطق نوری مفصل در خاطرات خود آورده اند.

دوم. اخیرا در خبرها آمده بود که زمان صدور مجوزهای کسب وکار کاهش یافته و امضای طلایی حذف شده است. اتصال به درگاه ملی صدور مجوز و پنجره واحد یک جزء از بسته کلان بهبود محیط کسب وکار است. با این حال در همین مسیر نیز برخی نهادها بصورت آشکار کارشکنی می کنند. اجرای این قانون موجب تسهیل در صدور مجوزها فسادزاست. دستگاه هایی که مانع شوند مجرمند؛ اما همچنان معدود نهادهای دولتی بی اعتنا به این قانون هستند.

سوم. اقتصاد تولید محور را کسانی می توانند پیش ببرند که به جهت نگرشی ۲ مساله را با خود حل و فصل کرده باشند.

نگرش اول نگاه به حق الناس است. اینکه متوجه باشند چطور با مانع تراشی در مسیر کسب وکار، تولیدکننده و سرمایه گذار و کارگر و خانواده ها و همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم متصل به تولید هستند را تحت الشعاع قرار می دهند.

نگرش دوم نگاه جهادی به اقتصاد است. نگاهی که عملیات دشمن را در اقتصاد می بیند و تحلیل کلان از صحنه اقتصادی دارد. اقتصاد امروز صحنه یک جنگ آشکار است. ژنرال های امروز این مقاومت مقدس تنها و تنها تولید کننده ها هستند. مسوولی که چنین نگاهی به تولید کننده نداشته باشد و او را مجاهد عرصه اقتصاد نداند نمی تواند در این راه خدمت کند.

چهارم. در تعبیر رهبرانقلاب از "وای بر من" و " وای بر ما" دقیق شدید؟ این خاطره سطح و عمق ماجرا را نشان می دهد. مسوولی که سهمی در محیط کسب وکار و تولید دارد وقتی کار مردم عقب می افتد باید همین اندازه احساس درد کند. سخت نیست؛ به خود رجوع کند و قضاوت کند.

در این جنگ ترکیبی کسانی می توانند مدیر باشند که هم به جهت فردی خودساخته باشند و هم تحلیل کلان و متناسب با دشمنی های دشمن داشته باشند. فرقی نمی کند چه در اقتصاد و چه فرهنگ و چه رسانه و .... اینجا صحنه مجاهدت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 21
  • جعفر تیموری IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    11 1
    مسئول دلسوز در کشور نداریم اگر باشند نفوذیها اجازه فعالیت و کارکردن به این عده را نمیدن
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    11 2
    ایران بهشت رانتخورها و افرادی که صرفا با دست به دست کردن یه کالا پولهای نجومی به جیب میزنن وقتی میشه با خرید یه ماشین و فروختنش تو کمتر از یک ماه چند صد میلیون سود کرد دیگه چرا کسی باید خودش رو درگیر مشقتهای تولید کنه. سنگهایی که دولت و مالیات جلوی پاش میندازن کافیه که منصرفش کنه اونم بره مث بقیه بچه زرنگا دنبال بازی با ملک و خونه و ماشین و طلا و دلار کثافت غیرمولد.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    7 1
    درد بسیار است و گفتنی زیاد مسؤلین با قانون تجارت و کنترل دارائی های شرکتها با پرونده های دارائی شرکتها و بداد شرکتها و حیثیت مؤسسین آنها و واحدهای تولیدی برسند.
  • FR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    7 3
    اقتصاد کلأ زوارش در رفته
  • یک بنده خدا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    4 2
    خانواده و افراد مثل آقای رفوگران زیادند . یرخی کاسه داغ تر از آش و دوستان نادان و تفسیر به رای کنندگان مشی نظام آب به آسیاب دشمن می ریزند و ناراضی تراشی را بعمل می آورند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    6 5
    جان به قربان شما اقا .
  • علی افصحی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 1
    ساختار نظام اداری به ارث رسیده از نظام مفلوک پهلوی و پیش از آن از قاجار است که فلسفه تأسیسی آن ها قفل کردن ساختار اجتماعی و تولیدی بومی در ایران بود. نظام اداری ای که هم مؤسسان آن و هم اداره کنندگان اولیه اش که همگی غربی و با انگیزه استعماری بوده است. نظام اداری ای که اولین کارکردش خنثی کردن کارهای یکدیگر بوده و در صورت توقف ، تاخیر، ترک فعل و... کسی مقصر نیست. مثلا برای هوای پاک ده ها اداره مسئول می شوند در عمل هوای پاکی وجود ندارد و عجیب این که همه ادارات مدعی بوده و با یک جمله خود را تبرئه می کنند « در این امر غیر از ما بیست و چند اداره مسئول است»!همین. این جمله را در همه امور می شنویم حتی در زمینه حجاب! وقتی از وضعیت حجاب جریان انقلابی شاکی می شود همه بیست و چند نهاد مسئول در این عرصه ، همگی یک بار جمله «غیر از ما ....»را می گویند حقوقشان/ را می گیرند و جالب این که ترفیع هم می یابند! بانکی ورشکسته و شرکت دولتی زیان ده مطلق است اما حتما هیات مدیره اش پاداش سالانه و هزار کوفت را هم می گیرند! چرا چون همه وصل به پول نفت اند نه عملکرد ! این است که مجوز ها و کسب و کارها با سرعت لاک پشتی و همراه با احتمال فساد بالا همواره در جریان بوده و تا بودجه عملکرد جایگزین بودجه سالانه دستگاه های اداری نشود و تا دستگاه های نظارتی به جای نسشتن و چشم چرخاندن وارد گود نشوند و تا زمانی که طبقه بیستم اداره به طبقه همکف با نگاه جهادی ممزوج نشود همچنان به فرموده امام خامنه‌ای «وای بر ما»! نگاه جهادی همان مکتب حاج قاسم است او که فرمود دستور تا بخواهد از طبقه بیستم به اول برسد زمان گذشته و کار معطل می ماند. یک بار برای همیشه با یک تجدید نظر جدی و متناسب با اولا دنیای جدید دیجیتال و نیز مهم تر از آن با نگاه جهادی در ساختار نظام اداری کشور شود تا تولید ، کسب و کار، امور فرهنگی ، هنری و خدماتی رویکردی تحولی پیدا کند همان رویکردی که آرزوی عظیم و اصلی امام خامنه‌ای در منشور گام دوم انقلاب اسلامی است. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      3 1
      چه ربطی داشت؟!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 2
    ببینید چقدر سانسور در ایران است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس