کد خبر 1458677
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
فرانسه

رهبر حزب سیاسی میهن پرستان فرانسه پس از انتشار خبرها مبنی بر قصد اوکراین برای دریافت جنگنده از غرب، خطاب به امانوئل مکرون گفت: تا چه زمانی این مرد دیوانه - زلنسکی - را دنبال خواهید کرد.

به گزارش مشرق، فلوریان فیلیپو (Florian Philippot) از چهره‌های سیاسی فرانسه و نماینده سابق پارلمان اروپا در توییتی از سیاست‌های فرانسه در رابطه با جنگ اوکراین و رویکرد امانوئل مکرون رییس‌جمهوری این کشور دربرابر خواسته‌های ولودمیر زلنسکی همتای اوکراینی‌اش به شدت انتقاد کرد.

فیلیپو در این توییت نوشت: حالا زلنسکی از غرب هواپیماهای جنگی و موشک‌های دوربرد می‌خواهد. بعد از آن هم نوبت به زرادخانه‌های هسته‌ای می‌رسد؟ چه مدت زمان دیگر قرار است به دنبال این مرد دیوانه برویم؟ تا یک جنگ جهانی هسته‌ای؟

این سیاستمدار فرانسوی پیشتر نیز با انتقاد از تصمیم غرب برای ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین، گفته بود: این کوتاه‌ترین مسیر به سمت جنگ‌ جهانی سوم است.

وی همچنین در اوایل ژانویه در واکنش به تصمیم مکرون برای ارسال خودروهای جنگی AMX-۱۰ به اوکراین از وی خواسته بود تا ارسال سلاح‌های جنگی به اوکراین را متوقف کند و تاکید کرده بود: ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین نه تنها ارتش فرانسه را تضعیف می‌کند بلکه هیچ کمکی به توقف درگیری‌ها نخواهد کرد.

رییس‌جمهوری فرانسه پس از گفت‌وگو با همتای اوکراینی خود در روز ۴ ژانویه اعلام کرد که فرانسه خودروهای جنگی AMX-۱۰ را به اوکراین خواهد فرستاد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 0
    خود اروپایی‌ها گرفتار استعمار آمریکایی هستند.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 0
    متأسفانه آقای زلنسکی منافع ناتو و آمریکا را بر منافع ملی اوکراین ترجیح می دهد و اوکراین را به خرابه ای تبدیل خواهد کرد بدون هیچ سرانجامی ...
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    رهبر حزب سیاسی میهن پرستان کرتاسه پس از انتشار خبرها مبنی بر قصد اوکراین برای دریافت جنگنده از غرب، خطاب به امانوئل مکرون گفت: تا چه زمانی این مرد دیوانه - فلوریان فیلیپو - را آشغال خواهید کرد.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    به احتمال زیاد روسیه هم اکنون در حال طراحی و ساخت یک یا دو بمب هسته ای بسیار کوچک است، همچنین شناسایی و رده بندی چند نقطه در اوکراین جهت به کارگیری بمب هسته ای!!!
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 3
    دیوانه و مجنون پوتین است که توهم تزار شدن داره و می خواد با حمله به کشورهای دیگه و ریختن خون انسان های بی گناه به آرزوش برسه. اما فقط خودش و روسیه رو تحقیر کرد که تا الآن نتونسته با این همه تسلیحات نظامی و ارتش مجهز، اوکراین رو تصرف کنه و در مقابل مقاومت اوکراینی ها کم آورده.
    • ایرانی GB ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      1 0
      آخه ماله کش بدبخت , لااقل ماله واسه کسی بکش که خیری بهت رسونده نه واسه اونی که پا رو گلوت گذاشته ... مگه همین اوکراین نبود که در تمام تحریم های غرب علیه ایران شرکت کرد
    • ایرانی GB ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      آخه ماله کش بدبخت , لااقل ماله واسه کسی بکش که خیری بهت رسونده نه واسه اونی که پا رو گلوت گذاشته ... مگه همین اوکراین نبود که در تمام تحریم های غرب علیه ایران شرکت کرد
    • DE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      نظم نوین جهانی شروع شده و امثال شماها مانند یک حباب بر روی این اقیانوس محکوم به فنا هستید افرادی که برده هستند و خوشحال ولی بدبخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس