کد خبر 1458556
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
خودرو نمایه

تعرفه های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسید و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی‌الحساب بین ۶ تا ۳۱ درصد محاسبه شود.

به گزارش مشرق، تعرفه‌های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسیده و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی الحساب بین ۶ تا ۳۱ درصد محاسبه شود. بر اساس این مصوبه واردات اصلی خودرو برای خودروهای تا ۲۰۰۰ سی سی است و در موارد خاص در صورت واردات خودروهای بیش از ۲۰۰۰ سی سی، خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی و… تعرفه‌ها بر اساس قوانین کتاب مقررات سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

در جدول‌های زیر تعرفه دو گروه خودرویی کمتر از ۱۰ هزار یورو و بالاتر از ۱۰ هزار یورو تعیین شده است. همچنین جزئیات تعرفه و سود بازرگانی واردات خودرو، بر اساس حجم موتور مشخص گردیده است. در جدول‌های زیر از عبارت “فوب” (FOB) استفاده شده که به معنی قیمت خالص کالا در کشور مبدا بدون محاسبه هزینه‌های باربری، عوارض داخلی کشور مبدا، بیمه داخلی و سود واسطه‌ها است.

با توجه به درصد سود بازرگانی اعلام شده به صورت علی الحساب، می‌توان امیدوار بود که تا حدی قیمت خودروهای وارداتی منطقی‌تر در بورس کالا تعیین شوند. البته باید در نظر گرفت که سود بازرگانی اصلی دولت در بورس کالا و با اختلاف قیمت معامله‌ای و قیمت پایه خودروهای وارداتی رقم خواهد خورد.

تعرفه واردات خودروهای کمتر از ۱۰ هزار یورو گروه خودرو سود بازرگانی علی الحساب
خودروهای با قیمت FOB کمتر از ۱۰ هزار یورو با حجم موتور ۱۲۰۰ سی سی و کمتر ۶ درصد
خودروهای با قیمت FOB کمتر از ۱۰ هزار یورو با حجم موتور بیش از ۱۲۰۰ سی سی ۱۱ درصد

تعرفه واردات خودروهای بالاتر از ۱۰ هزار یورو گروه خودرو سود بازرگانی علی الحساب

خودروهای با قیمت FOB بالاتر از ۱۰ هزار یورو با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی و کمتر ۲۱ درصد
خودروهای با قیمت FOB بالاتر از ۱۰ هزار یورو با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی سی ۳۱ درصد

منبع: اقتصاد۱۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیروس IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    لعن و نفرین بر کسانی که گران فروشی می کنند همان داعشی خونخوار قیمت ماشین و موتور و همه چیز گران می فروشند ان شاءالله تعالی علیه گرفتار عذاب الهی شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس