کد خبر 1458546
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
سقوط آزاد استقلال با مربی پرتغالی/ ساپینتو ۳ پله پایین تر از مجیدی

استقلال ساپینتو نسبت به تیم فصل گذشته فرهاد مجیدی عملکرد ضعیفی را ارائه کرده است و باید گفت آبی پوشان با سرمربی پرتغالی روند نزولی را طی می کنند.

به گزارش مشرق، استقلال ۱۶ هفته از رقابت های لیگ برتر را سپری کرده است و حالا ۱۴ مسابقه دیگر در مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار دارد تا بتواند با استفاده از این بازی ها شرایط بهتری برای خود رقم زده و اختلاف ۸ امتیازی با صدر جدول را جبران کند.

البته کاز ۴۲ امتیاز باقیمانده حتماً همه آنها به حساب آبی‌پوشان واریز نمی‌شود و تصور وقوع چنین اتفاقی غیر ممکن است اما با توجه به هفته های زیاد باقی مانده اگر استقلالی ها دچار تحولات تاکتیکی شده یا بازیکنان جدیدی جذب کنند که موثر باشند شاید شرایط برایشان عوض شود.

نکته مهم اینجاست که آبی پوشان پایتخت حالا در حالی پس از پایان هفته شانزدهم رتبه چهارم را به دست آورده اند و از صدر جدول ۸ امتیاز فاصله دارند که فصل قبل در پایان همین هفته با هدایت فرهاد مجیدی مقتدرانه صدرنشین بودند.

 سقوط آزاد استقلال با مربی پرتغالی/ ساپینتو ۳ پله پایین تر از مجیدی

استقلال فصل گذشته در پایان هفته شانزدهم ۳۸ امتیاز کسب کرده بود و آمار بسیار خوبی داشت این تیم صدرنشین جدول محسوب می‌شد و هیچ شکستی را هم در کارنامه خود نمی دید اتفاقی که تا انتهای فصل هم به وقوع پیوست و استقلال بدون حتی یک ناکامی عنوان قهرمانی را به دست آورد اما حالا شرایط کاملاً متفاوت شده است.

آبی‌پوشان طی همین تعداد هفته های سپری شده سه بار مغلوب شده اند و دیگر تیمی شکست ناپذیر نیستند از بابت رتبه در جدول هم کاملا مشخص است که شرایط آنها تغییر پیدا کرده و تا رده چهارم تنزل مقام پیدا کرده اند. فصل قبل پرسپولیس در پایان هفته شانزدهم با ۳۵ امتیاز در تعقیب استقلال بود ولی حالا آبی‌ها ۸ امتیاز کمتر از حریف سنتی خود دارند.

 سقوط آزاد استقلال با مربی پرتغالی/ ساپینتو ۳ پله پایین تر از مجیدی

نکته دیگری که تفاوت استقلال مجیدی با تیم تحت فرمان ساپینتو را بیش از پیش آشکار می کند تعداد گلهای زده و خورده این تیم در فصل قبل و فصل کنونی است استقلال فصل گذشته به عنوان یک تیم فوق العاده فرصت‌طلب تلقی می شد که از کمترین موقعیت ها بیشترین استفاده را می برند؛ به همین خاطر در پایان هفته شانزدهم با ۲۶ گل زده صدرنشین بود ولی حالا این تیم آماری به مراتب کمتر دارد و فقط ۱۶ بار موفق به گشودن دروازه حریفان خود شده است.

از طرف دیگر ساختار دفاعی آبی‌پوشان نیز متزلزل تر از قبل محسوب می‌شود. آن‌ها فصل قبل تا پایان اولین هفته از دوره برگشت لیگ برتر فقط ۶ بار دروازه خود را گشوده شده بودند اما حالا دو برابر آن دوران گل خورده اند آماری کاملاً نامناسب در قیاس با دوره قبلی لیگ برتر به حساب می‌آید.

ناگفته پیداست که تفاضل گل استقلال مجیدی هم از این تیم بهتر بود تفاضل و گله آبی ها در فصل قبل ۲۰+ بود ولی حالا ۴+ است؛ یعنی یک سقوط آزاد در عرصه گل های زده و خورده.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس