کد خبر 1458317
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
اردوغان

تلاش‌های آمریکا برای براندازی دولت ترکیه به جهت توسعه طلبی بیشتر در منطقه رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، تلاش آمریکا برای سرنگون کردن نظام ترکیه از زمان تلاش برای کودتای نافرجام علیه این نظام که شش سال پیش اتفاق افتاد، رو به افزایش است.

براساس گزارش شبکه الاتجاه، آمریکا منتظر سقوط ترکیه است تا مناطق نفوذ خود را در این کشور به دست آورد. واشنگتن تلاش می‌کند رژیم ترکیه و دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را سرنگون کند. گواه این مطلب تلاش برای کودتایی است که شش سال پیش در صدد سرنگونی نظام ترکیه بود.

سفر مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به واشنگتن، هیچ دستاورد جدیدی به همراه نداشته است؛ علاوه بر این، حملات غرب علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، تلاش برای به دست گرفتن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از مسافت بسیار نزدیک است. ظاهرا واشنگتن همچنان بر سرنگونی رئیس جمهور ترکیه امیدوار است. این سیاست از زمان تلاش برای کودتای نافرجام علیه نظام ترکیه که شش سال پیش اتفاق افتاد، رو به افزایش است.

در زمانی که مولود چاووش اوغلو در واشنگتن با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفتگو می‌کرد تیرهای مجله انگلیسی اکونومیست نیز به سمت ترکیه شلیک شد؛ این مجله در عکس روی جلد آخرین شماره خود با عنوان ترکیه در آستانه دیکتاتوری اردوغان قرار دارد، به سیاست رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد.

بین سفر وزیر خارجه ترکیه به آمریکا و حمله غرب به رئیس جمهور ترکیه ارتباط زیادی وجود دارد که به شش سال گذشته مربوط می‌شود؛ در آن زمان آنکارا، واشنگتن و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس را به تلاش برای کودتای شکست خورده متهم کرد. اما شکاف بیشتر در روابط ترکیه و آمریکا در زمانی گسترش یافت که آمریکا از نیروهای یگان مدافع خلق کُرد پس از نبرد عین العرب در سال ۲۰۱۴، به طور کامل حمایت کرد آن هم پس از آنکه اردوغان در سخنرانی مشهور خود در آن زمان گفت کوبانی (عین العرب) در آستانه سقوط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    6 6
    مرگ بر اردوغان.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      3 1
      مرگ بر آمریکا!!
  • هادی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 4
    اردوغان دشمن اصلی ایرانه. با تجهیزات داعش، با عَلَم کردن پان ترکیسم و دالان زنگزور، با پرورش اسلام اخوانی. خواهشاً از این یهودی طرفداری نکنید.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      1 0
      از الهام جون طرفداری کنیم یا از بایدن پوشکی جون؟؟!!
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    5 3
    شما چرا ناراحتید؟ باور کنید دولت لاییک بیشتر به نفع ما خواهد بود. دست کم این الهام علی یف متوهم را سر جایش می نشاند! کمی به هوش باشید و از این بابت شخصاً از آمریکا ممنوم!
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      1 2
      در نوکری شما غربگداها که شکی نیست، براش دلیل نتراش!!! (خخخخخخخخ)
  • کرمان IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 1
    ایرانی هایی که خوشحال میشن برای ترکیه اتفاقی بیافته. مطمعن باشین که اگر این اتفاق بیافته .یک هفته بعدش نوبت ایرانه..
  • ممدوح FI ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اردوغان کثیف با حمایت از داعش وسیله آنها به سوریه چند صد هزار انسان را سلاخی کرد لعنت بر او وخاندانش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس