کد خبر 1458127
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
امباپه

فوق‌ستاره تیم پاری‌سن‌ژرمن در نخستین مسابقه‌ای که بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست به اولین بازیکن پی‌اس‌جی تبدیل شد که در یک بازی ۵ گل به ثمر می‌رساند.

به گزارش مشرق، تیم پاری‌سن‌ژرمن دیشب در شروع کارش در جام حذفی فوتبال فرانسه به مصاب تیم پای دکستل رفت و با شکست ۷ بر صفر حریف آماتورش به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد. برد پرگل پاریسی‌ها سبب شد تا آنها که از سال ۲۰۲۱ نتوانسته‌اند قهرمان جام حذفی شوند، در شروع کارشان در این مسابقات برای حریفان خط و نشان بکشند و از همین ابتدا برای قهرمانی دورخیز کنند. پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف مارسی خواهد رفت.

مسابقه دیشب علاوه بر یک شروع مقتدرانه برای پی‌اس‌جی، یک شب به یادماندنی را هم برای کیلیان امباپه رقم زد.

امباپه که از سال ۲۰۱۸ به پاریس آمده است، در بازی دیشب برای پایس دکستل برای اولین بار با بازوبند کاپیتانی پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفت و توانست ۵ گل از ۷ گل شاگردان کریستوف گالتیه را در این بازی به نام خودش ثبت کند.

امباپه به اولین بازیکن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن تبدیل شد که در یک بازی ۵ گل به ثمر رسانده است. او با زدن ۵ گل در بازی دیشب همچنین گل‌های زده‌اش را برای تیم پاریسی به ۱۹۶ گل رساند تا تنها ۴ گل با ادینسون کاوانی که با ۲۰۰ گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است، فاصله داشته باشد.

کریستوف گالتیه سرمربی تیم بعد از بازی گفت: کیلیان امباپه یک گلزن است، او به گل زدن و حمله وسواس دارد. نمی‌خواهم بگویم که او - از زدن ۵ گل - اعتماد به نفس پیدا می‌کند، اما او در حد استانداردهایش است.

البته مصاف با یک تیم آماتور در صورت جدی نگرفتن حریف می‌توانست برای پاریسی‌ها گران تمام شود و یک شوک به این تیم وارد کند، اتفاقی که کم برای تیم‌های مطرح و بزرگ در جام حذفی نیفتاده است، با این حال گالتیه به جز لیونل مسی که به او استراحت داد، پی‌اس‌جی را با ستاره‌هایش راهی میدان کرد.

امباپه هم پس از پایان بازی گفت که این نشان دهنده احترامی است که آنها برای تیم‌های لیگ پایین‌تر قائل هستند. او گفت: خوشحالیم، آمدیم تا برد مقابل این تیم صعود کنیم و به این تیم احترام بگذاریم. این یک فرصت عالی برای [پای دکستل] و برای ما بود زیرا ما نیز از فوتبال آماتور آمده‌ایم.

از سوی دیگر، ساموئل گوتالز، مربی تیم پای کستل از اینکه مقابل تیم بزرگی مانند پاری‌سن‌ژرمن شاگردانش را به میدان فرستاده، با وجود شکست سنگین، احساس غرور می‌کند.

او گفت: ما کارهایی را در حد توانمان انجام دادیم. من به گروه فوق‌العاده‌مان افتخار می ‌کنم. می‌دانستیم که توازن قدرت ۲ تیم بسیار نامتعادل خواهد بود و برای هر یک از ما بی‌سابقه بود که جلوی ۳۵ نفر بازی کنیم، این یک تجربه عالی بود.

گوتالز اظهار داشت:در دسته ششم حضور داریم و یک تیم آماتور هستیم. من ترجیح می‌دادم یک یا دو گل کمتر دریافت کنیم، اما سرعت بازی خیلی زیاد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس