کد خبر 1458084
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
پمپئو

حنان العتر همسر جمال خاشقچی روزنامه‌نگار کشته‌شده سعودی- آمریکایی، خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ایالات متحده گفت که ساکت باشد و در مورد همسرش دروغ نگوید.

به گزارش مشرق، حنان العتر در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: من به ساکت کردن تمام افرادی که کتاب منتشر می‌کنند، شوهرم را کم ارزش می‌کنند و از طریق آن پول جمع می‌کنند، پایبندم.

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب جدید خود به نوعی کشته شدن خاشقچی روزنامه نگار واشنگتن پست توسط حکومت آل سعود در مهر ماه ۱۳۹۷ را کم اهمیت جلوه داده و حوادث پیرامون این قتل فجیع را «خشونت ساختگی» عنوان کرده است.

حنان العتر در واکنش به نوشته‌های پمپئو در این کتاب تاکید کرد: او همسر من را نمی‌شناسد. او باید ساکت باشد و درباره شوهرم دروغ نبافد.

العتر اطلاعات پمپئو پیرامون قتل خاشقچی را «بد و غلط» توصیف کرده و آنها را غیر قابل قبول خواند.

وزیر خارجه سابق آمریکا که یک نامزد احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شمار می‌رود در بخشی از کتاب جدید خود درباره این روزنامه نگار سعودی- آمریکایی نوشته است.

در این کتاب پمپئو به شدت از نحوه پوشش رسانه‌ای قتل خاشقچی انتقاد کرده و می‌گوید که رسانه‌ها از او یک باب وودوارد (خبرنگار معروف آمریکایی) عربستانی ساختند. رئیس اسبق سازمان سیا همچنین مسائل پس از مرگ خاشقچی را یک «خشونت ساختگی» توصیف کرد که «رسانه‌ها به آن دامن زده اند».

پمپئو همچنین در این کتاب نوشته است: در حقیقت، خاشقچی یک فعال بود که تیم بازنده در رقابت تاج و تخت را حمایت می‌کرد و از تبعید شدنش ناراحت بود.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین در کتاب خود عنوان کرده که قتل خاشقچی «زشت» بود و نه «تعجب آور».

خاشقچی ستون نویس واشنگتن پست در سال ۱۳۹۷ در سفارت عربستان سعودی در ترکیه به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. اطلاعات آمریکا مشخص کرده است که قتل خاشقچی یک ترور مورد تایید از سوی رهبران سعودی بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    مگه هنوز شوهر نکرده حالا قاشقچی نباشه آبدارچی
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    طرف بازنده بازی تاج و تخت ؟! نیم گفته از پمپئو در باره چگونگی حکمرانی در عربستان نگاه به انسان ها مانند اسب های شرط بندی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس