دولت کویت استعفای خود را به امیر این کشور تسلیم کرد

پس از گزارش‌های منابع کویتی درباره بالاگرفتن اختلافات پارلمان و دولت این کشور، دولت کویت استعفای خود را تسلیم امیر این کشور کرد.

به گزارش مشرق، پس از گزارش اخیر رسانه‌های کویتی درباره احتمال استعفای دولت این کشور، دولت کویت، امروز (دوشنبه)، رسما استعفای خود را به سران این کشور تسلیم کرد.

بنابر گزارش روزنامه «القبس»، استعفای دولت کویت پس از اختلافات میان اعضای دولت و اعضای پارلمان (مجلس الامه) تسلیم امیر کویت شده است.

طبق گزارش رسانه‌های کویتی، در پی امتناع دولت از پایبندی به «قوانین پوپولیستی» پارلمان و عدم پاسخگویی مجلس این کشور به خواسته دولت درباره پس گرفتن استیضاح «عبدالوهاب الرشید» وزیر دارایی و «براک الشیتان» وزیر مشاور در امور هیأت وزیران این بحران ایجاد شده است.

روزنامه القبس پیشتر گزارش داده بود که نمایندگان کویتی به دولت این کشور درباره تخطی از چارچوب‌های قانونی در تعامل با جلسات پارلمان و بازوهای نظارتی آن هشدار داد بودند و در عین حال تأکید کردند که هر گونه اقدام در جهت اخلال در امور پارلمان را بر نمی‌تابند.

براساس این گزارش، نمایندگان کویتی همچنین تأکید کرده بودند که اختلاف در موارد فوق‌الذکر برای این کشور هزینه‌ خواهد داشت و با وارد کردن کویت به یک مسیر نامعلوم در دوراهی دولت و پارلمان قرار خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس