نماینده جمهوریخواه آمریکایی: دولت بایدن فقط یک تانک آبرامز به اوکراین بفرستد

نماینده جمهوریخواه ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در راستای تسلیم کردن آلمان به فشارها برای ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین پیشنهاد داد آمریکا حداقل یک تانک آبرامز به اوکراین بفرستد.

به گزارش مشرق، «مایکل مک‌کال»، رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه تقاضا کرد، واشنگتن دست کم یکی از تانک‌های خود از مدل «آبرامز ام۱» را با هدف جلب موافقت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپاردش به اوکراین، به این کشور بفرستد.

مک کال، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای.بی.سی» روز یکشنبه گفت: «شنیده‌ام که آلمان منتظر است برای ارسال تانک به اوکراین ما رهبری را به دست بگیریم. پس اگر ما اعلام کنیم قصد داریم فقط یک تانک آبرامز به اوکراین بدهیم آنها هم تانک‌های لئوپارد را ارسال خواهند کرد. به خاطر داشته باشید حدود ۱۰ کشور هستند که تانکهای لئوپارد دارند اما آنها نیاز به کسب تاییدیه آلمان دارند.»

به نوشته پایگاه «ای.بی.سی نیوز»، تانک‌های لئوپارد آلمان در چند کشور دیگر اروپا مورد استفاده هستند هر چند که این کشورها نیاز به کسب مجوز برلین برای صادر کردن دوباره این تانکها به اوکراین دارند. آمریکا گفته، تانک های آبرامز ارتشش به دلیل نیاز به نگهداری و سوخت فراوان، مناسب جنگ در اوکراین نیستند.

آمریکا به جای آن قول ارسال تعداد چشمگیری خودروی زرهی به اوکراین، از جمله تقریبا ۱۵۰ دستگاه در قالب جدیدترین بسته کمکهایی که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده، را داده است.

مک کال در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا فرستادن تنها یک تانک آبرامز آمریکایی به اوکراین برای واداشتن آلمان به ارسال تانک‌هایش به این کشور کافی است، گفت: «فکر می‌کنم همین که بگوییم قصد داریم تانک‌های آبرامز را وارد اوکراین کنیم کافی است تا آلمان هم تانک‌های لئوپاردش را بفرستد.»

این قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در ادامه این مصاحبه ادعا کرد: «یک حمله زمستانی از سوی روسها قرار است انجام شود و اوکراینی‌ها این تانک‌ها را در جناح شرقی در دونباس لازم دارند. آنها همچنین به موشکهای تاکتیکی دور بردتر ATACMS برای هدف گرفتن کریمه، محل استقرار پهپادهای ایرانی، نیاز دارند.»

آمریکا ادعا کرده، شبه جزیره کریمه مبدا ارسال حملات روسیه با استفاده از پهپادهای انتحاری که از ایران دریافت کرده، است.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، «کریس کونز»، سناتور آمریکایی در محل اجلاس مجمع جهانی اقتصاد مذاکراتی را با «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان درباره موضوع ارسال تانک به اوکراین داشته است. این سناتور نیز درخواستی شبیه به درخواست مک‌کال را در یک مصاحبه تکرار کرد و گفت: «فکر می‌کنم ضروری است که ما تانک‌های رزمی اصلی پیشرفته خود را به اوکراین بدهیم.»

این سناتور جمهوریخواه به شبکه ای.بی.سی اظهار کرد: «من نگران تسلیح مجدد نیروهای روسی و تدارک آنها برای حمله بهاری هستم. اگر باز کردن قفل ارسال تانک‌های لئوپارد از سوی آلمان، از سوی لهستان، از سوی متحدان دیگر ما مستلزم این است که ما چند تانک آبرامز خود را به اوکراین بفرستیم من از آن حمایت می‌کنم.»

مک‌کال در بخش دیگری از این مصاحبه به نحوه مدیریت اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده توسط جو بایدن در واکنش به جنجال کشف تعدادی از این اسناد در مکانهای مرتبط با این رئیس جمهور آمریکا تاخت.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، چندین سند محرمانه دولتی متعلق به دوران خدمت بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت «باراک اوباما» در خانه شخصی او در شهر «ویلمینگتون» و در یک دفتر کار سابقش در واشنگتن دی.سی یافت شده است.

مک کال پرسید: «چرا باید او این اسناد را در خانه نگهداری کند؟ من این را درک نمی‌کنم.»

مک‌کال با اشاره به جنجال ماه اوت گذشته بر سر کشف اسناد محرمانه دولتی در اقامتگاه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا گفت، بایدن و ترامپ مرتکب «گناهی یکسان» شده‌اند.

مک‌کال درباره اینکه این رسوایی باعث ریسک سیاسی برای بایدن شود اظهار نظر نکرد اما آن را با رسوایی «واترگیت»، یعنی آخرین باری که یک رئیس جمهور در آمریکا زیر فشار استعفا کرد، مقایسه کرد و گفت هنوز «پرسش های پاسخ داده نشده» زیادی در ارتباط با رسوایی اخیر وجود دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 2
    تانک ابرامز خیلی بزرگ است اصلا به درد شرکت در جنگ نمی خوره این تانک سنگین وزن پر مصرف به علت ارتفاع کم با زمین با توجه به وضع زمین اوکراین که پر از دست انداز چاله چوله است امکان تحرک کمی داره خیلی زود توسط پهپاد های روس شکار می شه روی همین حقیقت هرگز تانکش را نمی فرسته دانش نظامی بدون دانش جغرافیا بدرد عمت می خوره
  • هوشنگ IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 2
    خخخخخ خر خودتی تانک ابرامز با توجه به سایز و وزن و ارتفاع کمش به زمین به درد نبرد در زمین صاف عراق و افغانستان می خوره اصلا در زمین ناهموار پر از دست انداز اوکراین و ایران هیچ کاری از دستش بر نمیاد اگه قبل از به راه انداختن جنگ کمی دانش جغرافیا بخونی برای شما بهتره
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 0
    فکر خوبیه
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 3
    ۵۰۰ تا لیوپارد ۲ برسه دست اوکراین ، مسکو سقوط میکنه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      تانک آرماتای روسیه چیزی کم از تان آلمانی نداره. روسیه با تانک آلمانی سقوط نمی کنه. همون طور که چند هزار تا موشک باعث سقوط اوکراین نشد. فقط جنگ رو از این وحشیانه تر می‌کنه و سر برای بیشتر میشن گوشت جلو توپ. خدا کمکشون کنه
    • معلّم IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      1 0
      خب با ۵۰۰ تا پهپاد انتحاری تموم میشه. ساده‌ای؟ چرا فکر نمی کنید که علت عدم استفاده روسیه از سلاح‌های استراتژیک و موشک های بالستیک خود علیه اوکراین چیست؟ چرا روسیه جنگ را فرسایشی کرده؟ مگر غیر از این است که فقط با یک موشک غیر هسته‌ ای سارمات، کلّ کی یف و حومه نابود خواهد شد. چرا این کار را نمی کند؟ پیروزی روسیه در این جنگ به فرسایشی کردن و ذره‌ ذره نابود کردن تجهیزات نظامی اروپاست.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      پهپادها اگر می تونست نتیحه خط مقدم رو تغییر بدهد، برای حمله به کارخونه آب و برق استفاده نمی شد.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      روسیه دخایرش ته کشیده، نحوه جنگ روسیه سرزمین سوخته است، یعنی تمام مهماتش رو برای حمله خالی می کنه. اگر و به درستی همه میگن که غرب برای تأمین اسلحه با محدودیت روبرو شده، مطمئن باشید روسیه که در حالت تهاجم است، بیشتر کمبود داره.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      یکی از فرماندهان آلمانی گفته بود جمعه که آلمان لئوپارد به اوکراین نداد، در مسکو جشن گرفتن. دیگه تا آخرش بخون. البته من فکر می کنم آلمان چون مطمئن نیست اوکراینی ها بتونن از این تانک استفاده کنن، اون رو هنوز نداده و قطعاً دوره آموزشی خوبی به ارتش اوکراین که داره انجام میشه، تمام بشه، مجبورن و میدن این تانک رو.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      3 0
      جنگ فرسایشی برای یک ابرقدرت نقطه ضعفه. اگر می خواست فرسایشی کار کنه، باید یکی دیگه رو جلو می انداخت. خیر این جور نبوده.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      روسیه چون طرف برتر در جنگ است، همه دنیا که به علت محدودیت غذایی ناشی از این جنگ تحت فشار قرار دارن، از روسیه انتطار دارن که یا پیروز قطعی بشه یا به جنگ پایان بدهد. به همین دلیل پروپاگاندای روسی سعی می کنه که بگه روسیه با یک قدرت بزرگ در حال جنگه و با دنیا. در حالی که این چه قدرت بزرگیه که نه هواپیما بهش میدن، نه تانک و اگر هم پدافند می خواد یک سال بعد بهش پاتریوت می خوان بدن. همه این موصوعات دلیل داره.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      در هر حال روسیه پیروز جنگ نخواهد بود، اگر رسماً و روی کاغذ اوکراین یا تسلیم نشه یا شکست رو قبول نکنه. تا روزی که یک سرباز اوکراینی در مقابل روسیه می جنگه، ارتش سرخ باید آماده باش و در حال جنگ باشه و روسیه هم زیر فشار بین المللی.
    • ح IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      ندیدی پهپادها چه طور تسلیحات تون رو می زدن؟؟ یه استفاده اش هم حمله به زیرساخت هاست!!
  • ایران قوی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    3 0
    المان ها شما دیگه گول این یانکی های گاو چرون و نخورید .مثل این حسن کلید ما که دستش تو حنا گذاشتن و ...
    • ایرانی وطن دوست IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      به قول آقای رامبد جوان ، آدم خوبه که تربیت و ادب داشته باشه ، و اینکه قبل از حرف زدن و دهان باز کردن یه کم فکر کن و از عقل و منطق استفاده کن و بعد حرف بزن ای آدم بی ادب ! جناب آقای دکتر حسن روحانی مثل شما بی ظرفیت و بی اخلاق نبوده و نیست ! لطفا مودب باش ای آدم مسلمان
    • حقگویان IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      ادب داشته باش ! ای بی تربیت ! چرا به جناب آقای دکتر حسن روحانی بزرگ مرد با اخلاق ایران توهین میکنی ؟؟ تو اول فکر کن بعد حرف بزن آدم کم سواد!!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 0
    آلمان رو به چشم یک عدد درازگوش نگاه می کنند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بابا، هیچ کدام تان نفهمید آلمانی ها می خواهند به آمریکایی ها بگویند خر، خودتان هستید نه ما. به زودی اختلافات بین آلمان و آمریکا بیشتر هم خواهد شد و روابط آلمان و آمریکا مثل روابط ترکیه و آمریکا خراب تر هم خواهد شد.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      آمریکا، با یا بدون اروپا، اوکراین رو حمایت می کنه. اروپا اگر از این‌ حمایت عقب بمونه، بعدها باید هزینه بیشتری برای امنیتش به آمریکا و اوکراین بپردازه.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    این نماینده جمهوری خواه دارد از پشت، بایدن را هُل می دهد، هیچ جوری نمی تواند جلوی بایدن را بگیرد ولی می خواهد از پشت، بایدن را هُل بدهند تا بایدن وجهه جهانی اش خراب شود.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    خوب، کشورهای آلمان و فرانسه اگر خوب نگاه کنند، می بینند که خود جمهوری خواهان و احزاب پیروز با ارسال تانک به اوکراین مخالفند، حالا چه سنگی به سرِ آلمان و فرانسه خورده که به اوکراین سلاح بفرستند؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    ایران اگر نمی تواند موشک بالستیک به روسیه بفروشد آنها را بصورت قطعه قطعه کرده و در روسیه مونتاژ نماید این یک راه حل سریع برای جنگ اوکراین است خصوصا اگر به کشور بلاروس تحویل دهد تا این کشور به روسیه تحویل بدهد
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    حمله از شمال کیف تنها انهم با نیروی های بسیج نسبی و تازه نفس یگانه راهکار تسلیم نمودن اوکراینی ها در این جنگ است
  • همشهری IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام و عرض ادب و خسته نباشید. لطفاً پیام ها را منتشر کنید. الآن خیلی وقته که پیام ها را نگه داشتید. دَمِ شما گرم!
  • گلوگاه IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام و خسته نباشید. من همه پیام ها را دونه به دونه می خونم. هر شخصی که توهین کرده باشه یا حرف مفت بزنه سریع جوابش را کوبنده می دهم. اول فکر کنید، بعد پیام بفرستید. با تشکر. آقای کوبنده هستم.
  • فارسی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام و ارض ادب. لطفاً هر کس که پیام می فرسته بدون غلت املایی باشه. مگر شما سواد نوشتن فارسی را ندارید که این همه اشتباه دارید؟ لطفاً درست بنویسید و فارسی را پاس بداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس